جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

۰

عمومی کردن یک کد ماکرو در همه فایل‌های اکسل

اکسل ماکرونویسی

زمانیکه یک فایل اکسل حاوی ماکرو را در جایی ذخیره می‌کنید کد ماکروی آن تنها در همان فایل قابل اجرا است. برای اینکه بتوان یک ماکرو را همواره و در تمام فایل‌های اکسل اجرا نمود دو روش‌ وجود دارد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

۰

نحوه ذخیره فایل اکسل حاوی ماکرو

اکسل ماکرونویسی

نحوه ذخیره فایل اکسل حاوی ماکرو

فایل‌های اکسل که حاوی کدهای ماکرو هستند را نمی‌توان مشابه فایل‌های معمولی اکسل ذخیره کرد. در هنگام ذخیره این فایل‌ها باید آن‌ها را در قالب Macro-Enabled ذخیره نمود. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انجام اینکار آشنا شوید.

۱

انواع جداکننده‌ها، نحوه درج و حذف آن‌ها در ورد

ورد

در صفحه آرایی فایل‌های ورد ممکن است بخواهید مطلبی را از یک صفحه جدید شروع کنید به طوری که مطالب جدید با مطالب صفحات قبل ادغام نشود یا ممکن است بخواهید تنظیمات و صفحه آرایی متفاوتی برای دو صفحه اعمال کنید. برای انجام این کارها در نرم‌افزار ورد باید از ابزار Break (جداکننده) استفاده کنید. برای آشنایی با انواع جداکننده‌ها و نحوه درج و حذف آن‌ها در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

حل مشکلات فهرست خودکار در ورد

ورد

حل مشکلات فهرست خودکار در ورد

در هنگام استفاده از فهرست خودکار برای متون فارسی در ورد ممکن است با مشکلاتی نظیر انگلیسی شدن شماره صفحات، انگلیسی شدن اعداد برخی از تیترها، برعکس شدن پرانتز زیرنویس برخی اشکال یا جداول و به هم چسبیدن برخی از کلمات مواجه شده باشید. برای آشنایی با روش حل این مشکلات در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.