جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

حل مشکلات درج پاورقی در ورد ۲۰۱۳

ورد

حل مشکلات درج پاورقی در ورد ۲۰۱۳

همیشه انتظار می‌رود پس از ارائه نسخه‌ی جدید یک نرم‌افزار علاوه بر رفع مشکلات نسخه‌های قبل، قابلیت‌های جدیدی نیز در نسخه جدید وجود داشته باشد. بطور نمونه در نرم‌افزار ورد ۲۰۱۳ قابلیت جدید چند ستونه کردن پاورقی‌ها فراهم شده است که نحوه استفاده از آن در این مطلب توضیح داده شده است. اما متاسفانه دو مشکل جدید در این نسخه وجود دارد که در نسخه‌های قبل وجود نداشت که هر دو مشکل در زمینه درج پاورقی و پس از پرینت کردن فایل ورد ایجاد می‌شود. مشکل اول فارسی شدن اعداد پاورقی و همچنین زیاد شدن فاصله بین سطرهای پاورقی‌ها است و مشکل دوم تغییر نمایش اعداد پاورقی از حالت شروع مجدد در هر صفحه به حالت پیوسته است. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه حل این دو مشکل آشنا شوید.

خیلی از کاربران برای حل این مشکلات، صورت مسئله را پاک می‌کنند، یعنی فایل ورد را در نسخه‌های قدیمی‌تر ورد مانند ۲۰۱۰ و ۲۰۰۷ باز نموده و پرینت می‌کنند. اما می‌توان بدون استفاده از نسخه‌های دیگر نیز این مشکلات را حل نمود.

نحوه حل مشکل اول) فارسی شدن اعداد پاورقی و همچنین زیاد شدن فاصله بین سطرهای پاورقی‌ها پس از پرینت فایل، (پرینت pdf یا پرینت با پرینتر فیزیکی)

زمانیکه یک پاورقی را در ورد درج می‌کنیم اگر پاورقی در سمت راست باشد بصورت خودکار زبان عدد پاورقی، فارسی و فونت آن هم فونت پیش‌فرض ورد برای متن فارسی (Complex scripts) در نظر گرفته می‌شود. اما اگر پاورقی در سمت چپ باشد زبان عدد پاورقی، انگلیسی و فونت آن هم فونت پیش‌فرض ورد برای متن انگلیسی (Latin text) در نظر گرفته می‌شود.

مشکل فارسی شدن اعداد پاورقی و همچنین زیاد شدن فاصله بین سطرهای پاورقی‌ها پس از پرینت فایل ورد در ورد ۲۰۱۳ را تنها می‌توان با اعمال یک فونت انگلیسی برای اعداد تمام پاورقی‌ها حل نمود. برای اینکه این تغییر را بتوان یکباره برای اعداد همه پاورقی‌ها انجام داد باید قالب یا استایل اعداد پاورقی یعنی استایل Footnote Reference را اصلاح نمود. ویرایش استایل‌ها در محیط Modify Style انجام می‌شود. برای دسترسی به پنجره Modify Style می‌توانید از یکی از دو روش زیر استفاده کنید:

روش اول) پس از انتخاب یکی از اعداد پاورقی، راست کلیک نموده و روی گزینه Style کلیک کنید. پنجره Style در حالی که استایل Footnote Reference انتخاب شده است باز می‌شود. روی دکمه Modify کلیک کنید تا پنجره Modify Style باز شود.

روش دوم) در محیط ورد کلیدهای Ctrl+Shift+S را همزمان فشار دهید تا کادر Apply Styles باز شود. در قسمت Style name عبارت Footnote Reference را تایپ کنید. سپس روی دکمه Modify کلیک کنید تا پنجره Modify Style باز شود.

مطابق تصویر زیر در پنجره Modify Style باید در قسمت Name عبارت Footnote Reference درج شده باشد. اگر عبارت دیگری است پس استایل اشتباهی را باز کرده‌اید.

در این پنجره در انتهای قسمت Formatting روی گزینه (all scripts) کلیک نمایید و از قسمت فونت یک فونت انگلیسی مانند Times New Roman را انتخاب کنید و در پایان روی Ok کنید.

اکنون پس از پرینت فایل ورد دیگر مشکل فارسی شدن اعداد پاورقی و همچنین زیاد شدن فاصله بین سطرهای پاورقی‌ها وجود نخواهد داشت.


نحوه حل مشکل دوم) تغییر نمایش اعداد پاورقی از حالت شروع مجدد (Restart each page) در هر صفحه به حالت پیوسته (Continuous)

برای حل مشکل فوق روش‌های زیر وجود دارد:

روش ۱) طبق توضیحات ارائه شده توسط یک کاربر در سایت مایکروسافت ظاهرا این مشکل زمانیکه در صفحه اول فایل وردتان پاورقی داشته باشید بوجود می‌آید. بنابراین با حذف پاورقی از صفحه اول این مشکل حل می‌شود.

روش ۲) اما اگر نمی‌خواهید روش ۱ را انجام دهید و یا اینکه مشکلتان با این روش حل نشده است کاربری دیگری توصیه کرده است که برای پرینت، ابتدا فایلتان را با استفاده از قابلیت ذخیره با پسوند Pdf که در نسخه‌های جدید ورد فراهم شده است به Pdf تبدیل کنید و سپس از فایل Pdf پرینت بگیرید.

روش ۳) تغییرات انجام شده برای حل مشکل اول که در بالا توضیح داده شده است را انجام دهید.

منبع با تغییر: answers.microsoft.com لینک یک و دو

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۱۰۴)

  1. با سلام و ارادت.
    اگر متون پاورقی زیاد باشد قاعدتا بقیه متن به صفحه بعد تجاوز می کند. ولی می خواهم در صفحه قبل و بعد آن در پایین متون پاورقی فلش های کوچکی ایجاد کنم که مشخص کند ادامه متن پاورقی در صفحه بعد و یا قبل می باشد. با تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه راه خودکار برای درج فلش راهنما سراغ ندارم.
  2. سلام مجدد و ممنون از راهنمایی شما
    انتخاب دکمه Right to Left توی نسخه 2021 تاثیری بر فارسی شدن شماره صفحات نداره. مطالب سایت‌ها رو نگاه کردم راه حل فعلی به این صورت هست؛ اگر روش دیگری وجود داره لطفا راهنمایی کنید.

    همانطور که میدانید در نسخه های قبل از ۲۰۱۹ با تغییر مقدار Direction به Right-To-Left و یا تغییر مقدار Numeral از بخش Word Options به مقدار Context میتوانستیم اعداد Page Number را از انگلیسی به اعداد فارسی تغییر دهیم منتهی در نسخه ۲۰۱۹ و 2021 امکان هیچ یک از عملیات فوق وجود ندارد.

    به منظور تغییر زبان اعداد Page Number از انگلیسی به فارسی می بایست طبق دستورالعمل زیر عمل کنید :
    ابتدا در بخش Header & Footer فایل Word خود که شامل محتوای Page Number است ، کلیک نمایید.
    سپس با استفاده از کلید میانبر Ctrl + H وارد ابزار Find and Replace شوید.
    در بخش Find What عبارت ^# که به معنای تمام ارقام است را درج و سپس از بخش More پنجره Find and Replace روی گزینه Format کلیک و مقدار Language را برابر با English تنظیم کنید.
    در بخش Replace With تنها کافی مقدار Language را برابر با Arabic(Iraq) قرار دهید.
    در پایان روی Replace All کلیک کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه چون ورد 2019 ندارم امکان بررسی این مشکل را ندارم.
    • پاسخ:

      سلام
      نحوه انجام اینکار در این مطلب توضیح داده شده است.
      موفق باشید.
  3. وقتی پاورقی میزنم عدد درج شده روی هوا قرار میگیرن و هم سطح با متن نوشته شده نیستند. چکار باید بکنم که اعداد هم سطح متن بشن؟
    • پاسخ:

      سلام
      به صورت نرمال پاورقی هم سطح با متن اصلی نیست و بصورت اندیس می باشد. یعنی می خواهید همه پاورقی ها هم سطح متن باشند؟
  4. سید محمد حسینی

    با سلام.
    یک فایل ورد رو انتقال دادم به یک فایل دیگه
    حالا اعداد پاورقی‌ها رو در انتهای خط آورده و در متن اصلی هم عدد پاورقی بزرگ در هم راستای خط قرار گرفته نه اینکه بصورت کوچیکه بالای کلمه باشه.
    لطفاً راهنمایی کنید
  5. سلام
    برای مشکل دوم، باید بگم فوت نوت در صفحه اول نداشتم پس روش اول هیچی، روش دوم فقط خوبه که شاید نخواهیم با پی دی اف پرینت بگیریم. و روش سوم هیچ کمکی نمیکنه.
    البته من مشکل اول را نداشتم و فقط هنگام پرینت، اعداد پاورقی به جای شروع مجدد در هر صفحه به حالت پیوسته چاپ میشد.

    راستی واسه سرچ این مشکل خیلی دیر سایتتون را در نتایج گوگل پیدا کردم.
  6. سلام. با ورد 2016 کار می کنم. ناگهان متوجه شدم فاصله پاورقی های سطر اول از خط ممتد بالای آن بیشتر شده است. ولی نمی دانم ناخواسته استایل ها را تغییر دادم؟ ممنون می شوم اگر راهنمایی بفرمایید.
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا مشکل به این علت است که بعد از خط پاورقی فاصله اضافه وجود دارد. مطابق توضیحات این مطلب در مرحله سوم بررسی کنید که بعد از خط پاورقی فاصله اضافه وجود نداشته باشد.
      موفق باشید. 
  7. سلام. میشه لطفا نحوه‌ی پانویس کردن کلمات داخل شیپ‌ها رو توضیخ بدید؟
    • پاسخ:

      سلام
      در کجا؟
  8. سلام
    انشاالله که هر چی از خدا بخای برآورده بشه
    یک دنیا ممنون
    یعنی اگه دستی این مشکل رو حل می کردم 100% نه تنها درست نمی شد بلکه وقت من هم هدر می شد
    برای همین میگم عالییییییی
    100% کاربردی
  9. سلام ممنون از آموزش خوبتون
    من این کارهارو انجام دادم اما سایز نوشته های پاورقیم کوچیک شدن هم سایز با اعداد شدن و قسمت x2روشن شد(subscript)
    و درست نشد
    یک مشکل دیگه هم دارم اینکه موقع تبدیل ورد به پی دی اف جمله اخر هرصفحه میپره صفحه ی بعد و چون سکشن بندی شده در اخر صفحا فایل شماره صفحات به هم میریزه میشه لطفا راهنماییم کنید؟
    وزدم 2013 هست و در تمام سیستم ها همین مشکل رو داره
    • پاسخ:

      سلام
      مشکل به خاطر افزایش فاصله بین پاورقی ها است که با روش بالا می توانید این مشکل را حل کنید. پس احتمالا آموزش بالا را درست انجام نداده اید.
  10. با سلام
    من با ورد خیلی کار می‌کنم . ولی متأسفانه چند وقته که فونت سایز پاورقی روی نمی‌تونم به شکل پیش‌فرض کم کنم . هر وقت پا ورقی می‌گیرم با نمزه‌ی 10 میاد . حتی اگر به شکل دیفالت و پیش‌فرض او را 4 یا 5 کرده باشم . باید چه کار کنم . برخی اوقات هم به رغم میلم به جای اینکه راست‌نگاشت باشه چپ نگاشته وا میشه .
    • پاسخ:

      سلام
      کارهایی که انجام داده اید را در سیستم دیگر هم تست کرده اید؟
  11. اکبر اکبری

    فاصله بین آخرین خط متن اصلی در یک صفحه و خط پاورقی رو چطوری کم کنیم؟ با توجه به اینکه اندازه صفحه در پایان نامه ها باید دقیق باشد و نمی شود کم یا زیاد کرد.
  12. سلام. وقت بخیر. من قبلا تایپ و تنظیم پایان نامه م رو انجام دادم و الان مشغول ویرایش دوباره اش هستم. جاهایی باید به زیرنویس ها اضافه کنم اما مشکلی که وجود داره اینه که در متن شماره پانوشت ها تغییر میکنه اما در پاورقی نه. همون شماره های قدیمی باقی میمونه و اپدیت نمیشه. چطور باید این مشکل رو حل کنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      در سیستم دیگر نیز این مشکل وجود دارد؟
  13. سلام
    من یک مشکل اساسی دارم و اون اینکه شماره صفحات در فهرست و شماره فوت نوتها در متن بهنگام تبدیل به پی دی اف عربی میشود. یعنی شماره های ۴ و ۵ و ۶ بصورت ٤ و ٥ و ٦ در میاد
    بقیه جاها این مشکل وجود ندارد چه در عناوین خودکار چندسطحی چه در خود شماره صفحه پایین هر صفحه و جاهای دیگر
    فقط این دوجا یعنی شماره صفحه در فهرست و شماره فوت نوت در خود متن (نه پایین صفحه آن) اعداد فوت نوت در پایین صفحه را هم با انتخاب فونت انگلیسی برای هم complex هم Latin درستش کردم
    لطفا لطفا لطفا راهنمایی کنید.
    ××× ربطی به برنامه pdf ساز نداره و تو خود ورد هم عربی نشون میده×××
    • پاسخ:

      سلام
      تاکنون با چنین مشکلی برنخوردم. در صورت امکان فایل خود را برای من ارسال کنید تا بررسی کنم.
  14. خیلی ممنون از سایت خوبتون
    من همیشه از ورد ۲۰۱۳ استفاده می‌کنم. قبلا ورد ۲۰۱۶ رو هم امتحان کردم، اما همونطور که خودتونم توی نظرات گفتید، با زبان فارسی خیلی مشکل داشت.
    حالا سوالم اینه که ورد ۲۰۱۹ چطوره؟ باهاش کار کردین؟ اونم شبیه ۲۰۱۶ مشکل داره با فارسی؟
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه کار نکردم.
  15. بله حتی کلیدی که برای باز شدن مث تایپ تعریف میکنم هم میپره
    • پاسخ:

      متاسفانه دلیل دقیق این مشکل را نمی دانم. شاید به علت نصب نرم افزاری باشد. در سایت مایکروسافت روش هایی برای حل این مشکل گفته شده است.
  16. سلام وقتتون به خیر من روی سیستمم هم ورد ٢٠١٣ دارم هم ٢٠٠٣ ولی ورد ٢٠٠٣ رو هر چی کلید براش تعریف میکنم مثلا نیم فاصله یا ماکرو وقتی میبندم دوباره باز میکنم از بین میره دوباره باید تعریف کنم کلا هم پاک کردم وردارو دوباره نصب کردم درست نشد اگه راهی داره لطفا راهنماییم کنید خیلی ممنونم از شما
    • پاسخ:

      سلام
      در همه شرتکات ها این مشکل وجود دارد؟
  17. سلام مشکل من در ورد2013 اینه که . پاورقی ها رو وقتی که پرینت میگیرم یا به pdf تبدیل میکنم . اعداد دو رقمی از هم فاصله میگیرند و یکی از رقما میفته وسط نوشته ها.
    خواهش میکنم راهنمایی کنید . کار پایان نامه س. ممنونم
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه راهی برای حل این مشکل سراغ ندارم. در اینترنت هم راه اساسی برای این مشکل ارائه نشده است.
  18. سلام لطفا راهنمایی کنید وقتی در پاورقی ثبت میکنم کنار خط پاورقی در سمت چپ یک خط کوچک عمود قرار میگیره مشکل چه ؟؟تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل ها این مشکل وجود دارد؟
      برای دسترسی به تنظمیات پاورقی به این مطلب مراجعه کنید.
  19. سلام
    من یک مشکل اساسی دارم و اون اینکه شماره صفحات در فهرست و شماره فوت نوتها در متن بهنگام تبدیل به پی دی اف عربی میشود. یعنی شماره های ۴ و ۵ و ۶ بصورت ٤ و ٥ و ٦ در میاد
    بقیه جاها این مشکل وجود ندارد چه در عناوین خودکار چندسطحی چه در خود شماره صفحه پایین هر صفحه و جاهای دیگر
    فقط این دوجا یعنی شماره صفحه در فهرست و شماره فوت نوت در خود متن (نه پایین صفحه آن) اعداد فوت نوت در پایین صفحه را هم با انتخاب فونت انگلیسی برای هم complex هم Latin درستش کردم
    لطفا لطفا لطفا راهنمایی کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      با همه نرم افزارهای ساخت pdf این مشکل وجود دارد؟
  20. ایمان صناعتی

    سلام خسته نباشید
    در ورد من مشکلی وجود داره که هیچ جایی روشی برای حلش پیدا نکردم
    وقتی پاورقی انگلیسی به مطلبی میدم اون پاورقی اول درست هستش
    اما بعد از این که فایل رو میبندم و دوباره باز میکنم بر عکس میشه
    یعنی مثلا hello
    میشه
    olleh
    و هیچ جایی هیچ روشی برای درست کردنش وجود نداره گویا
    چون همه روش ها رو امتحان کردم
    ممنون میشم راهنمایی بکنید
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل ها این مشکل وجود دارد؟
  21. سلام. من متنم را داخل ورد 2013 تایپ کردم. وقتی از فایل ورد، pdf می سازم ، food note های متن به هم میریزد. به این صورت که در pdf شماره های بالای کلمات در داخل متن دقیقا بالای هر کلمه قرار ندارد و کمی جلوتر آن قرار گرفته است. مثلا اگر کلمه مورد نظر اول سطر باشد، شماره آن روی کلمه ای در اواسط سطر قرار گرفته است. ممنون میشم راهنماییم کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      در همه نرم افزارهای ساخت پی دی اف این مشکل وجود دارد؟
  22. من یه فایل دارم که مجبورم پاورقی ها رو دوستون کنم مشکل فارسی افتادن اعداد را با روشی که شما گفتین حل کردم اما مشکل دیگه اینکه که نقطه ای که بعد از اعداد گذاشتم در زمان پی دی اف میره قبل عدد می افته ویکی اینکه نرم افزار خاصی برای پی دی اف وجود نداره که وقتی فایل ورد 2016 رو پی دی اف می کنیم چنین مشکلاتی پیش نیاد
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه در مورد مشکل نقطه اطلاعی ندارم. مرسوم نیست بعد از عدد پاورقی نقطه گذاشته شود!
      در مورد سوال دوم مشکل مربوط به ورد است نه نرم افزار pdf.
      موفق باشید.
  23. عزیزمی
    خدا حفظت کنه. تو دقایق نفس‌گیری واسه پرینت پایان‌نامه برای آمادگی دفاعم، بلاگت به دادم رسید.
    واسه رفع اشکال شماره ترتیبی پاورقی‌ها حتی به ذهنم رسیده بود که به پی‌دی‌اف تبدیل کنم، اما با آکروبات این کار رو می‌کردم بازم نتیجه نمی‌گرفتم.
    ذخیره پی‌دی‌اف ورد بهترین راهکار برای رفع خیلی اشکالات این چنینی است.
  24. خدا خیرت بده داداش...ممنون..شب تحویل پایاننامه مارو از نگرانی دراوردی
  25. حسین صابری

    سلام حاجی دمت گرم من کل اینترنت رو چپ و راست کردم حتی با زبان انگلیسی هم کلی سرچ کردم هیچ کدوم از روشها جواب نداد . اما این روش شما جواب داد . یا علی. انشالله که هر چی از خدا میخای بهت بده
  26. سلام.من در صفحه یک پاورقی مینویسم سایر صفحه هاهم نمایش داده میشه چکار کنم که فقط یک صفحه نمایش داده بشه
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل های  ورد این مشکل وجود دارد؟
  27. فروش لیفتراک

    باسلام و خدا قوت به شما مدیریت محترم سایت و همکاران عزیزتان
    از بابت اینکه مقالات آموزشی خیلی خوب و با کیفیت تولید می کنید از شما سپاسگزاریم.
    برایتان موفقیت روز افزون از پروردگار یکتا آرزومندم!
  28. سلام. مشکل من در درج پاورقی در وورد 2013 این است که در برخی صفحات پاورقی دو ستونه از ستون دوم شماره میخورد و به ستون اول می رود.
    گزینه left to right و ... هم برای همه پاورقی ها یکسان است.
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      منظورتان از Right to left آن چیزی است که در این مطلب اموزش داده شده است؟
  29. سلام من از فوت نت استفاده کردم .خیلی هم خوب بود ولی الان که باز میکنم ورد نه اون کلمه شماره داره نه در پاورقی شماره ی وجود داره ..........مثلا قبلا کلمه رندوم قبلا یه عدد یک کوچیک داشت کنارش و در پایین هم Randomنوشته شده بود .........الان نه رندوم به حالت فارسی کنارش عدد داره نه Randomبه حالت اینگلیسی در پایین صفحه عددی کنارش نداره ........میشه کمکم کنید
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل ها این مشکل وجود دارد؟
  30. سلام.در برخی صفحات، پاورقی به جای اینکه در آن صفحه ایجاد شود به صفحه بعد می رود.
    • پاسخ:

      سلام
      در آن صفحه فضای کافی وجود دارد؟
  31. ورد 2013 نصب کردم الان مشکل حل نشد. تو بعضی از صفحاتش این اتفاق میفته که پاورقی میره صفحه بعد و بقیه صفحات درسته
    • پاسخ:

      سلام
      با کدام یک از دو مشکل گفته شده در مطلب بالا روبرو هستید؟
  32. سلام
    مشکل من در پاورقی این هست که بجای اینکه در همون صفحه پاورقی ایجاد شود شماره میره صفحه بعد(ورد2016)
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل ها این مشکل وجود دارد؟
  33. سلام
    مشکل من اینه که بعضی جاها تو متن هنگام پاورقی زدن به جای اینکه بره پایین صفحه میره به انتهای متن، با اینکه تنظیمش کردم که پایین صفحه پاورقی بزنه و بعضی جاها هم همینطوره ولی یه جاهایی به مشکل برمی خوره. مشکل دیگه هم اینه که وقتی پاورقی یه صفحه زیاد میشه یه صفحه جدا باز می کنه که بالای ضفحه خالیه و هر کاری می کنم ونجا نمیشه مطلبی وارد کرد. ممنون میشم پاسخ بدین.
    • پاسخ:

      سلام
      در مورد مشکل اول شاید بجای فوت نوت از اندنوت استفاده می کنید. بعید است که یک پاورقی در پایین صفحه باشد و دیگری را ورد بصورت خودکار به انتهای متن منتقل کند!
      برای مشکل دوم چرا پاورقی را چندستونه نمیکنید؟
  34. با سلام و احترام.بنده از راهنمایی شما استفاده کردم و طبق اصلاحات بخش Modify Style پیش رفتم.فایل مفصلی که مدتها مشکل داشت در چند ثانیه به شکل دلخواه درآمد و از این بابت تا همیشه از شما سپاسگزارم. در پناه خدا شاد و سلامت باشید.
  35. سلام
    من کارم چند فصل داره
    که هر فصل باید پاورقی هاش از 1 شروع بشه و تا آخر فصل continuous باشه
    که این مشکلی نیست انجام دادم
    اما یک فصل دارم که وسطش یک صفحه landscape باید میشد و section خورده
    حالا ادامه اون فصل، پاورقی رو که میخوام ادامه همون شماره پاورقی قبل از صفحه لنداسکیپ شده هست باشه، میزنم یهو میشه 528 ... تغییرات رو هم برای this section میزنم. اونجا که start at زده رو هم انتخاب میکنم همین اعداد 500 و اینا فقط جا به جا میشه...
    چی کار کنم که پاورقی ها در ادامه سکشن قبلی بخوره؟ :(
    • پاسخ:

      سلام
      اگر دلیل Landscape کردن وجود جدول است ظاهرا راهی جز این نیست که Section break را پاک کرده و صفحه را Portrait کنید. حال جدول را درون یک Text box قرار دهید و باکس را بچرخانید تا جدول درون صفحه جا بگیرد. منبع
      موفق باشید.
  36. سلام. ممنون از مطالب مفیدتون
    من قبلا متنی را در ورد نوشته و تنظیم کردم. اکنون پس از باز کردن متن متوجه شدم که هیچ یک از پاورقی ها دیده نمیشوند و در واقع وجود ندارند. لطفا راهنمایی کنید مشکل چیست و ایا قابل حل است؟تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      در سیستم دیگر نیز این مشکل وجود دارد؟ شماره ها در متن وجود دارد؟
  37. برای ایجاد پاورقی عدد ان کلمه ای که معنی در پایین صفحه می شود اندیس به بالا نمیشود و عادی نوشته می شود مثلا برای توضیح کلمه (کامپیوتر 1) 1 ان اندیس به بالا نمیشود. ویندوز من سون است البته ویندوز 10 هم همین مشکل بود.
    یعنی عادی نان داده میشود
    • پاسخ:

      اشاره نکردید که در مورد عدد تمام!!! پاورقی ها این مشکل وجود دارد؟
      لطفا جملات را واضح تر بنویسید نامفهوم است!
  38. سلام
    برای ایجاد پاورقی عدد ان کلمه ای که معنی در پایین صفحه می شود اندیس به بالا نمیشود و عادی نوشته می شود مثلا برای توضیح کلمه (کامپیوتر 1) 1 ان اندیس به بالا نمیشود. ویندوز من سون است البته ویندوز 10 هم همین مشکل بود
    • پاسخ:

      سبلام
      منظورتان این است که عدد تمام پاورقی ها بصورت معمولا درج می شود؟
  39. سلام. وقت شمابخیر
    ببخشید مشکل پاورقی من اینه که علاوه براینکه شماره ی پاورقی رو فارسی مینویسه که این رو با چپ چین کردن درست کردم شماره اعدا پاورقی رو اشتباه مینویسه مثلا اولین پاورقی رو 3 مینویسه یا 2 را 1 مینویسه هم توی متن هم زیر خط پاورقی.
    من برای پایان نامه م میخوامش. لطفا راهنماییم کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل ها این مشکل وجود دارد؟
  40. سلام. وقتتون بخیر
    مشکل ورد من اینه که وقتی پاورقی میزنم شماره ی اعدادپاورقی جابجامیشه مثلا بعد از 1 میره 3 یا اصلاشماره 2 رونمیزنه. البته مشکل دیگه فارسی نوشتن شماره پاورقی هستش که باچپ چین کردن مشکلش حل شد. خواهشا مشکل من رو حل کردید.
  41. سلام
    من تازه ویندوز ۱۰ نصب کردم و ورد ۲۰۱۶ رو هم روی ویندوز نصب کردم.
    مشکلی که خیلی‌ ها دارن اینه که «اعداد خودکار» مثل نامبرینگ با راست‌ چین‌ کردن متن هم فارسی نمی‌ شن و انگلیسی باقی می‌ مونن.
    من این مشکل رو ندارم و بخش نامبرینگ وردم فارسی می‌ شه، فقط تنها مشکلم اینه که عددهای «پاورقی» با وجود اینکه توی ویندوز ۸ با همین ورد ۲۰۱۶ فارسی هستند اما توی ویندوز ۱۰ و ورد ۲۰۱۶ انگلیسی دیده می شن.
    پاورقی جدید هم که می زنم و راست چینش می کنم، انگلیسی باقی می مونه.
    خواهشا اگه راه حلی برای این مشکل وجود داره، راهنمایی کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه با ورد 2016 کار نکردم. مشکلات زیادی با زبان فارسی در این نسخه گزارش شده است.
  42. کاظم قاسمی

    باسلام. متن پاورقی هایی که ایجاد کردم با خط جداکننده از انتهای متن فاسله زیاد و نا متعارفی پیدا کرده چه جوری مشکل رو حل کنم؟ تقریبا 3 سانت فاصله داره
    • پاسخ:

      سلام
      در این نظر به سوالی مشابه سوال شما پاسخ داده شده است.
      موفق باشید.
  43. سلام. من وردم نسخه 2016 هستش.یه فایلی دارم که چندین تا پانویس داره.وقتی پی دی اف میکنم اون عددی که رو کلمه داخل متن قرار میگیره جا به جا میشه میره چنتا کلمه اونورتر.چرا اینجوری میشه به نظرتون؟
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل ها این مشکل وجود دارد؟ با همه نرم افزارهای ساخت pdf؟
  44. باسلام
    مشکل من اینه که در ورد عدد پاورقیم ی جاهایی توی متن کنار کلمه قرار نمیگیره و بالای ان وایمیسه و این باعث میشه که فاصله خطوط بهم بخوره
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    سپاس
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل های ورد این مشکل وجود دارد؟
  45. سلام دو تا سؤال دارم. امروز موقع تایپ و کپی از یک متن دیگه به متن خودم دو تا مشکل برام پیدا شد. موقع کپی کردن شماره پاورقی کپی میشه ولی توضیحات پاورقی همراهش نمی یاد. دوم این که یک خط توی صفحه ورد پیدا شده که هر کاری می کنم پاک نمیشه. اصلا نمی تونم انتخابش کنم تا بتونم حذفش کنم.لطفا راهنمایی کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      فایل خود را برای من ارسال کنید تا بررسی کنم.
  46. من در رفرنس دهی مشکل پیدا کرده ام. با اینکه به عنوان منبع وارد کردم ولی روی هر منبعی میزنم ، توی متن فقط عدد 1 ظاهر می شود!!!! چه باید کنم؟
    • پاسخ:

      سلام
      از چه نرم افزاری استفاده می کنید؟
  47. سلام خدمت شما من وورد 2013 هستم. اعداد رو در متن فارسی میزنه تو پاورقی انگلیسی... طبق دستورالعمل دانشکده میخوام اعداد پاورقی هم فارسی بشن ولی نمیدونم باید چی کار کنم.
    • پاسخ:

      سلام
      اگر پاورقی را در سمت راست قرار دهید اعداد آن فارسی می شوند.
  48. سلام من فایلم رو نتونستم در ورد ۲۰۱۳ درست کنم ۲۰۱۶ نصب کردم الانم مشکلم اینه که وقتی پی دی اف می کنم بعضی کلمات جدا از هم می افته یا بعضی جاها با اینکه یه فاصله بیشتر نیست اما تو پی دی اف جوری نشون داده میشه که انگار دو تا فاصله است ممنون میشم راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه از دلیل مشکل اطلاعی ندارم.
  49. من از راهی که شما گفتید استفاده کردم و تا حدودی مشکلم حل شد اما وقتی که می خوام فایلم رو پی دی اف کنم فایلم که 301 صفحه است میشه 306 صفحه در بعضی صفحات جا به جایی هستش
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا هنوز مشکل اول کاملا حل نشده است. صفحاتی که پاورقی دارند را بررسی کنید.
  50. سلام من راهی که شما فرمودید رو استفاده کردم اما متاسفانه در زمان پی دی اف اعداد فارسی می افتند و کل فایل بهم میریزه
  51. سلام.
    متنی دارم که پانویس داره. از ورد ۲۰۱۶ استفاده میکنم و کیبورد استاندارد فارسی با فونت irnazanin
    مشکلم اینه که هنگام پرینت یا ذخیره به pdf عددهای داخل متن (بالایی) جابجا میشه و به هم میریزه. در حالی که در نمایش صفحه در ورد مشکلی نداره.
    استایل پانویس رو عوض کردم اما مشکل اعداد بالایی رو حل نکرد.
    لطفا راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      ورد 2016 مشکلاتی با متن فارسی دارد.
  52. شماره فونت نوت در متن بصورت بالا نویس نوشته نمیشود. لطفا راهنمایی کنید.
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل ها این مشکل وجود دارد؟
  53. سلام. شماره پارقی های فایل من از 10 به بالا که اعداد دورقمی میشه ار هم جدا میشن... مثلا شماره 12 پاورقی انگلیسی عدد 1 سمت چپ و عدد 2 وسط صفحه میوفته... میشه لطفا" راهنمایی کنید مشکلش چیه؟؟
    • پاسخ:

      سلام
      در همه فایل ها این را دارید؟ اگر اینطور است یک صفحه از فایل ورد که این مشکل در آن وجود دارد را برای من ارسال کنید تا بررسی کنم.
  54. محمدرضا عبائی

    سلام برای حمایت مالی خواستم از لینک مربوطه استفاده کنم فیلتر هست لطفا مشکل را حل کنید.
    با تشکر
    عبائی
    • پاسخ:

      سلام
      ظاهرا هفته‌های پیش مشکل داشته است. مدتی است درست شده است.
  55. سلام
    درباره فارسی و انگلیسی شدن فونتها و اعداد در پاورقی و اینکه دوباره تغییر نکنند، از منوی home و تب font استفاده کنید و انگلیسی و فارسی با هر فونت دلخواه را در آنجا در کادرهای کرکره ای مخصوصش تنظیم کنید. این کار، خوب جواب می ده.
    موفق باشید
  56. سلام
    من چندتا مقاله در یک کتاب دارم که می خوام هر مقاله ام از 1 شروع بشه و ادامه داشته باشد تا آخر مقاله و دوباره مقاله بعدی هم از یک شروع بشه.
    مفاله اول درست شده ولی مقاله دوم به بعد هرکاری می کنم به دو صورت عمل می کنه: 1. وقتی از 1 شروع میشه توی همون صفحه اولش می مونه و صفحات بعدی اش، ادامه مقاله قبلی شماره می خوره نه ادامه همین مقاله دوم. 2. یا اینکه از همون صفحه اول ادامه مقاله اول میشه
    سکشن های متن رو خیلی همه جوره تغییر دادم ولی درست نمیشه
    ری استارت صفحه و سکشن و کانتینیوی پاورقی رو هم همه جوره تغییر دادم بازم نمیشه. لطفا منوراهنمایی کنید.
    فقط ضرب الاجلیه و اجبه. وقتم داره ازدست می ره. زمان خیلی کم دارم.
    ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      نباید مشکلی داشته باشد. اگر امکان دارد یک نمونه از فایل خود را برای من ارسال کنید.
  57. سلام.
    مشکل بنده این بود که هرکاری می کردم اعداد پاورقی فارسی نمیشد. بعد از کلی صرف وقت با دستورالعمل سایت های دیگر و حل نشدن مشکل، بلاخره با دستورالعمل شما مشکل بنده هم حل شد.
    خداخیردنیا و آخرت بهتون بده. ان شاءالله همیشه موفق باشید.
  58. سلام. دستتون درد نکنه. مطالبتون واقعا عالی بود. مشکل منم مثل بقیه دوستان حل شد. موفق و مؤید باشید.
  59. با سلام من پاورقی رو درصفحه اول نوشتم میخام در صفحه دوم باز پاورقی بذارم دوباره ادمه پاورقی اول شماره ها میاد .جیکار کنم در پاورقی دوم شماره ها از شماره یک شروع بشوند؟
    • پاسخ:

      سلام
      شما باید در تنظیمات پاورقی از گزینه Restart each page استفاده کنید. لینک راهنما
      موفق باشید.
  60. با سلام و وقت بخیر
    خواستم بدونم وقتی footnoteهارو برای اینکه فارسی نشن انگلیسی میکنیم اعداد بالانویس مربوط به footnoteها داخل متن نیز انگلیسی میشن! آیا راه‌حلی برای تبدیل به فونت فارسی مثلا Bnazanin برای آنها وجود دارد؟!
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه من روش برای حل این مشکل پیدا نکردم.
  61. محسن ریسماننده

    سلام
    انصافاً دمتون تنور نونوایی
    بدجوری مشکل پایان نامم حل شد
    کلاً واسه هرکی نسخه word کارش از لحاظ شکلی با نسخه pdf و پرینتش فرق میکنه توصیه میشه همین کارو بکنن

    1)مشکل تغییر شکل اعداد پانوشت ها
    2)متوالی شدن اعداد پانوشت ها درحالی که تو خود word بصورت آغاز تو هر صفحه ست
    3) اونایی که خط بعضی پانوشتهاشونو به صورت دستی (نقاشی) از چپ به راست یا راست به چپ تغییر دادن و تو نسخه word درسته ولی تو پرینت و pdf نا مرتب میشه
  62. سلام. خیلی خیلی ممنون، کارم راه افتاد. منم مشکل فاصله زیاد بین خط پاورقی و پاورقی رو داشتم. و طبق گفته شما مشکل از وجود فاصله و یک خط اضافه در تنظیمات خط پاورقی بود که با برداشتنش مشکلم برطرف شد.
  63. درود بر شما و سپاس به خاطر مطالب بسیار مفیدتان. مشکل فارسی شدن اعداد پاورقی های لاتین در فایل پی دی اف را با کمک سایت شما حل کردم. امّا یک مشکل دیگر وجود دارد. در صفحاتی که بیش از 10 پاورقی وجود دارد، اعداد مربوط به پاورقی های دو رقمی در فایل پی دی اف جدا می شوند. رقم دهگان سر جای خودش است امّا رقم یکان به انتهای سطر همان پاورقی (البته با مقداری فاصلۀ اضافی) منتقل می شود. می توانید راهنمایی بفرمایید؟
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه تا کنون با چنین مشکلی برخوردم. کلا ورد 2013 در مورد پاورقی مشکل زیادی دارد. توصیه می کنم از نسخه های 2010 یا 2007 استفاده کنید.
      موفق باشید.
  64. با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر بابت سایت خوبتون
    من هنگام کار با ورد 2016، زمانی که در متن فارسی پاورقی میگذارم شماره پاورقی در پایین صفحه به صورت لاتین اعمال میشود. فونت ها، استایل پاورقی رو هم تغییر دادم ولی درست نشد. ممنون میشم راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام
      ورد 2016 با متن فارسی مشکل دارد. چون با این نسخه کار نکرده ام دلیل این مشکل را نمی دانم.
  65. سلام
    مشکل پاورقی من اینه که عدد پاورقی باید لاتین باشه ولی فارسی نوشته میشه، با راست چین و چپ چین کردن هم فقط جای عدد تغییر می کنه و لاتین نمیشه به هیچ عنوان.
    • پاسخ:

      سلام
      کلا عدد انگلیسی در متن نمایش داده می‌شود؟
  66. با سلام و تشکر از سایت مفید و کاربردیتان
    مشکل بنده این است که زیر خط پاورقی و قبل از شروع اعداد، 3 خط فاصله می افتد و با هیچ ترفندی نتوانستم این فاصله زیاد را انتخاب و یا حذف کنم (حتی با گزینه show paragraph marks and hidden symbols).
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنین.
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا مشکل به این علت است که بعد از خط پاورقی فاصله اضافه وجود دارد. مطابق توضیحات این مطلب در مرحله سوم بررسی کنید که بعد از خط پاورقی فاصله اضافه وجود نداشته باشد.
      موفق باشید.
  67. با سلام
    برای جابجا کردن خط پاورقی از سمت راست به چپ چکار باید کرد؟
    چونکه اول فارسی بودن بعد که به انگلیسی تغییر دادم  اعداد درست شدن ولی خط همون سمت راست مونده.
    با تشکر از سایت خوبتون
    • پاسخ:

      سلام
      به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  68. سلام 
    یه مشکلی که من دارم اینه که هنگام پرینت اعدادم تو پاورقی بُلد میشه چیکارش کنم
    • پاسخ:

      سلام
      تا کنون با چنین مشکلی مواجه نشدم. در همه فایل ها این مشکل وجود دارد؟
  69. سلام و تشکر از سایت عالیتون
    من یه متن دو ستونی دارم که توی یکی از ستون ها یک جدول هست وفتی یه پاورقی به متن اصافه میکنم، جدولم ناپدید میشه. یعنی وجود داره ولی نمایش داده نمیشه. ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی کارم گیره. آفیس من 2010 هست.
    ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      تا کنون چنین مشکلی ندیده ام. در صورت امکان فایل خود را برای من ارسال کنید.
  70. با سلام
    شماره های پاورقی من از وسط صفحه شروع میشه! یعنی مثلا 3شماره اول در وسط و از شماره 4 به بعد در سمت چپ قرار میگیره، در حالی که باید از سمت چپ شروع بشن. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون
    • پاسخ:

      سلام
      با چپ چین کردن درست نمی شود؟
  71. سلام
    مشکل من اینه که در ورد 2013 پاورقیم اصلا ستونی نمیشه
    تنظیماتم انجام میدم
    نمیشه خیلی فوریه
    لطفا راهنمایی کنید
    • پاسخ:

      سلام

      همانطور که در این مطلب توضیح داده شده است، علاوه بر اینکه ورد شما باید ۲۰۱۳ باشد، حتما باید پسوند فایل شما هم docx باشد. اگر پسوند فایل شما doc باشد یعنی پسوند ورد ۲۰۰۳، با وجود اینکه از ورد ۲۰۱۳ استفاده می‌کنید ولی پاورقی‌ها دو ستونه نمی‌شوند.

  72. درود و سپاس از سایت بسیار مفیدتان، تا کنون موفق شده ام چندین مشکل نیازمند ترفند را به کمک راهنمایی های شما حل کنم.
  73. سلام. وقت بخیر. مشکلی با آن موجه شدم و راهکارری واسش پیدا نمیکنم، این هست با اینکه تنظیمات پاورقی را برروی 3 ستونی گذاشتم، در بعضی صفخات 2ستون و برخی 3 ستون میشود. ممنون میشم پاسخ بدهید. فوری....
    • پاسخ:

      سلام
      تا کنون با چنین مشکلی برنخورده‌ام. تنظیمات پاورقی برای همه صفحات یکسان است. اگر امکان دارد یک نمونه از فایل خود را برای من بفرستید تا بررسی کنم.
  74. سلام خدمت شما دوست گرامی : یک سوال داشتم و آن این است که در پاورقی ، ورد 2013 ، شماره پاورقی با متن پاورقی در یک سطح نیست ، لطفا راهنمایی بفرمایید
    • پاسخ:

      سلام
      بصورت پیش‌فرض این طور می‌باشد که در اکثر موارد مرسوم است. اما اگر می‌خواهید شماره از حالت بالانویس به حالت معمولی تبدیل شود در مرحله ۳ آموزش این مطلب، بجای Footnote Separator، گزینه All footnotes را انتخاب کنید تا همه پاورقی‌ها نمایش داده شود. پس از انتخاب همه پاورقی‌ها، که عدد هم انتخاب می‌شود حالت آن را تغییر دهید.
      موفق باشید.
  75. سلام
    مشکلم حل شد.
    ابتدا از روش modify style فونت پانویسهارا یکدست کردم. بعد، همه ی اعدادِ پانویس های  متن (که به صورت superscript هستند) را به صورت دستی بسته به زبانشان به نازنین یا تایمز نیو رومن 14 تغییر دادم.
    حالا هم شماره ها در هر صفحه از 1 شروع میشوند و مشکل زبان برطرف شده است.
    ممنون از سایت خوبتان
  76. سلام. راه‌حلی که شما برای رفع مشکل فارسی یا انگلیسی بودن شماره‌های پاورقی ارائه داده‌اید یک اِشکال بزرگ دارد و آن این است که با این روش همه‌ی شماره‌ها به  انگلیسی تبدیل می‌شوند، در حالی که در بسیاری از متن‌ها، برخی پاروقی‌ها فارسی هستند و لذا شماره‌ی آن‌ها باید فارسی باشد و فقط پاورقی‌هایی که به انگلیسی هستند باید شماره‌شان هم انگلیسی باشد. سپاسگزار می‌شوم که اگر راه‌حلی برای این مشکل دارید آن را بفرمایید.
    از همه‌ی زحماتی که برای رفع مشکلات رایج در کار با ورد و پی‌دی‌اف می‌کشید، خیلی تشکر می‌کنم سایت بسیار مفیدی دارید.
    • پاسخ:

      سلام
      اگر منظورتان از انگلیسی شدن، تغییر فونت زیرنویس است، بله این اتفاق می‌افتد و متاسفانه راهی برای حل آن سراغ ندارم. اما اگر منظورتان انگلیسی شدن زبان اعداد باشد که چنین اتفاقی برای سیستم من نمی‌افتد.
  77. در مورد شماره ی1: من توی صفحه اول فایلم که پایان نامه ام هست، فوت نت ندارم که بخوام حذفش کنم.
    در مورد شماره 2: توی نسخه ی pdf  هم همین مشکل هست. 
    البته بگم قبلا اینطوری نبود. اون مشکل قبلی که فارسی بودنِ اعدادِ فوت نتهای انگلیسی که برطرف شد، این به وجود اومد!!!!!
    • پاسخ:

      سلام
      متاسفانه هیچ راه دیگری به ذهنم نمی‌رسد. اگر با Save کردن با پسوند pdf هم مشکلتان حل نشده تنها راه استفاده از نسخه‌های دیگر ورد است.
      در پایان اگر موفق به حل این مشکل شدید خوشحال می‌شوم روش حل آن را به من اطلاع دهید.
      موفق باشید.
  78. سلام
    تو این چند روز از مطالب و نکات وبلاگتون خیلی استفاده کردم. متشکرم.
    یه سوال دیگه دارم.
    اعداد فوت نت ها  به شکل (Restart each page) است. در فایل ورد هم درسته 
    اما توی پرینت و pdf پشت سر هم خورده و اخرین فوت نت به 400 رسیده  :-((((
    ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید
    • پاسخ:

      سلام
      در قسمت دوم مطلب فوق به نحوه حل این مشکل اشاره شده است. آیا روش‌های گفته شده را انجام داده‌اید؟
  79. سلام
    در مورد مشکل تغییر نمایش اعداد پاورقی از حالت شروع مجدد (Restart each page) در هر صفحه به حالت پیوسته (Continious) باید بگم دو روشی گفتین جواب نمیده و حتی توی PDF هم پیوستس!
    لطفا کمک کنین
    • پاسخ:

      سلام
      روش سوم چطور؟
  80. خیلی خیلی خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی ممنونم. 1 ماهه درگیر مشکل این پاورقی بودم. واقعا دمتون گرم
    • پاسخ:

      برای انتقال یک ماکروی ساخته شده به کامپیوتر دیگر باید فایل ورد مدنظر را با پسوند Word Macro-Enabled Document ذخیره کنید و پس از انتقال فایل به کامپیوتر دیگر آن را به پوشه STARTUP در آدرس زیر انتقال دهید.

      C:\Users\[User name]\AppData\Roaming\Microsoft\Word\STARTUP

      یا

      %Appdata%/Microsoft/word/startup

      از این به بعد پس از باز کردن هر فایل ورد کد مورد نظر با همان شرتکات از قبل تعریف شده قابلیت اجرا دارد.

  81. سلام، دو تا سؤال داشتم؛
    یکی اینکه من می خوام در یک فایل ورد خط اول و خط سوم هر صفحه را پاک کنم. اگه یه دستور کلی براش باشه عالی میشه. 
    دوم اینکه اگه میشه آموزش ذخیره یک ماکروی ضبط شده را بگید، چطور یه ماکرو رو ضبط کنم که در یک ورد دیگر بعد از نصب ماکرو با همون shortkey کار کنه 
    تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      جواب سوال اول) ظاهرا چنین امکانی وجود ندارد که بتوان بصورت خودکار اینکار را انجام داد. دلیل انجام اینکار چیست؟
      جواب سوال دوم) در حالت عادی پس از ساخت یک ماکرو، در تمام فایل‌ها ورد قایل اجرا است.
  82. در مورد مشکل تغییر نمایش اعداد پاورقی از حالت شروع مجدد (Restart each page) در هر صفحه به حالت پیوسته (Continious) باید بگم دو روشی گفتین هم پاک کردن صورت مسئله است چون تبدیل به پی دی اف در امکانات خود ورد 2013 بدرد نمیخوره و اشکالاتی در منحنی هایی که از نرم افزارهای شبیه سازی گرفته شده میاره. خواهشاً راه حل اساسی بیان کنید
    • پاسخ:

      سلام
      روش‌ سوم چطور؟
  83. سلام . وقتتون بخیر
    مشکلی که من دارم اینه که برای انجام پاورقی وقتی کلید کنترل و آلت و اف رو میزنم عدد داخل متن فارسیه (که باید باشه ) وعدد پاورقی هم فارسی تایپ میشه در صورتی که من میخوام انگلیسی باشه . اگر میشه راهنماییم کنید . مشکل بعدیم این هست که وقتی دو ستونه میکنم به جای اینکه اول پاورقی های 1و2 رو بذاره اول 3و4 رو میذاره بعد 1و2 رو . 
    ممنون 
    • پاسخ:

      سلام
      با راست چین یا چپ چین کردن اعداد پاورقی در پایین متن می‌توانید اعداد را فارسی یا انگلیسی کنید.
      برای حل مشکل دوم به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  84. روشن اندیشان

    سلام من قبلا برای رفع اشکال تبدیل پاورقی انگلیسی به فارسی در pdf کردن فایل در ورد 2013 سوال کرده بودم. با کمال تشکر از پاسخدهی تان، وقتی کلید modify را می زنم و در محیط ورد ctrl+shift+s را همزمان فشار می دهم کادر  Apply Style باز نمی شود. چه کنم؟   
    • پاسخ:

      سلام
      دو روش گفته شده را نباید همزمان انجام دهید. از یکی از دو روش برای دسترسی به پنجره Modify Style استفاده کنید.
      موفق باشید.

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی