جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۱

غیر فعال کردن https جیمیل (Gmail)

اینترنت/سایر

اگر شما از کاربران جیمیل هستید حتما پیش آمده است که خیلی از اوقات به سختی و با سرعت بسیار کم موفق به باز شدن ایمیلتان شده‌اید. علت این کندی سرعت دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که مهمترین آنها وجود عبارت https در ابتدای لینک‌ جیمیل می‌باشد. https یک پروتکل ایمن است برای افزایش هر چه بیشتر امنیت کاربران در فضای مجازی استفاده می‌شود. طبق گفته‌ی گوگل، این امکان امنیتی می‌تواند سرعت دسترسی شما را کمی کاهش دهد چرا که انتقال اطلاعات به صورت رمزنگاری شده کمی بیشتر از حالت معمول طول می‌کشد، لذا به پیشنهاد گوگل اگر از یک اینترنت اختصاصی استفاده می‌کنید و نگرانی از بابت امنیت در این خصوص ندارید! می‌توانید تنظیمات خود را به حالت قبلی برگردانید.
با پروتکل https دیتاها به صورت رمز گذاری شده انتقال می‌یابند که همین باعث شده کار هکرها مشکلتر بشود و نتوانند به راحتی به اکانت و اطلاعات کاربران در گوگل و یا سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک نفوذ کنند.

متاسفانه در ایران، تنظیمات و یا گاهی اختلالاتی که بر روی پروتکل https قرار دارد باعث می‌شود که سایت‌هایی که از این حالت استفاده می‌کنند خیلی دیر برایمان باز شود!! که در دراز مدت بسیار آزاردهنده خواهد بود. بنابراین مشابه این مطلب، یک راه افزایش سرعت باز شدن جیمیل غیر فعال کردن https می‌باشد که در ادامه مطلب به آن‌ اشاره شده است. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

غیرفعال کردن https در محیط جیمیل :

پس از وارد شدن به جیمیل با کلیک روی علامت وارد قسمت تنظیمات  "Setting" شوید و در تب "General" در قسمت "Browser connection" تیک گزینه "Don’t always use https" را بزنید و سپس ذخیره کنید.


پس از ذخیره کردن تنظیمات از اکانت خود خارج شوید و در دفعات بعد از آدرس زیر برای ورود به سایت جیمیل استفاده کنید.

http://mail.google.com

توجه: با توجه به اینکه کاربران ایرانی عموماٌ از اینترنت اشتراکی استفاده می‌کنند و نگرانی زیادی بابت امنیت و حفظ اطلاعات خود دارند غیرفعال کردن Https توصیه نمی‌شود.

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۱)

  1. با سلام و خسته نباشید.
    من خیلی از سوالاتمو از شما پرسیدم. در رابطه با مشکل فعلیم پستی ازتون پیدا نکردم اما امیدوارم با تجربه و دانشتون بتونید مثل همیشه راهنماییم کنید
    متاسفانه پس از حذف کلیه عکس ها از اکانت جی میلم که ادرس ان را در فیلد بالا نوشته ام موفق به حذف یکی از عکس های پروفایلم که اتفاقا در قسمت عکس های اپلود شده تنظیمات جیمیل نیست! نمی شوم. عکس مذکور را فقط کسانی که با یاهو به من ایمیل می زنند میتوانند ببینند (یک عکس کارتونی پسر بچه) در صورتیکه با اکانت جیمیل این عکس مشاهده نمی شود اما قصد پاک کردن آن را دارم. لطفا راهنمایی بفرمائید.
    با سپاس
    • پاسخ:

      سلام
      مورد شما خیلی خاص است. متاسفانه راهی برای حذف آن سراغ ندارم. شاید با جستجو در ایترنت به زبان انگلیسی بتوانید راهی برای آن پیدا کنید.
      موفق باشید.

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی