جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

کند باز شدن منوی راست کلیک ویندوز

سایر موارد

آیا وقتی بر روی یک فایل یا پوشه راست کلیک می‌کنید منوی راست کلیک دیر باز می‌شود و یا سیستم شما هنگ می‌کند؟ آیا وقتی به این مشکل بر می‌خورید تصمیم به عوض کردن ویندوز می‌گیرید؟ آیا می‌دانید راه آسان‌تری نیز برای حل این مشکل وجود دارد؟ برای آشنایی با این روش‌ها در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

این مشکل در اکثر اوقات به علت نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم ایجاد می‌شود. وقتی شما نرم‌افزارهای مختلفی را بر روی ویندوز نصب می‌کنید بعضی از این نرم‌افزارها گزینه‌هایی را به منوی راست کلیک اضافه می‌کنند. اضافه شدن تعداد زیادی گزینه به منوی راست کلیک موجب می‌شود طول این منو زیادتر و همچنین سنگین‌تر شود. فراخوانی تمامی این امکانات مقداری از منابع سیستم را مصرف می‌کند و وقتی یکی از این امکانات که آن‌ها را به عنوان Shell می‌شناسند دارای مشکل باشد آنوقت با راست کلیک کردن روی فایل‌ها و پوشه‌ها سیستم کند می‌شود و یا هنگ می‌کند. در ادامه روش‌هایی برای حل این مشکل ارائه می‌شود تا بتوانید نرم افزارها و shellهایی که موجب کند باز شدن منوی راست کلیک می‌شوند را پاکسازی نمایید.

روش اول: بدون نصب نرم افزار
اگر حدس می‌زنید که این مشکل پس از نصب نرم افزار خاصی برایتان بوجود آمده است با حذف نرم افزار مورد نظر مشکل را برطرف سازید. بطور مثال نرم‌افزار Unlocker که قبلا در اینجا معرفی کرده‌ایم گاهی اوقات چنین مشکلی را ایجاد می‌کند. اما اگر چنانچه نمی‌دانید که این مشکل پس از نصب کدام نرم‌افزار پیش آمده است و یا اینکه نرم افزار مورد نظر را پیدا نمودید ولی به آن احتیاج دارید و نمی‌خواهید آنرا حذف کنید، در اینصورت از روش دوم استفاده کنید.


روش دوم: ویرایش منوی راست کلیک با استفاده از نرم افزار

۱) نرم افزار ShellExView
این برنامه به شما کمک می‌کند تا کنترل کاملی بر روی منوی راست کلیک و زیر منوهای آن داشته باشید. این برنامه تمامی این اطلاعات را از قسمت رجیستری ویندوز استخراج می‌کند و نمایش می‌دهد.
پس از دانلود نرم افزار (اینجا) و اجرای آن، مشابه پنجره زیر مشخصات shellها با کامل‌ترین جزئیات را مشاهده می کنید.

ابتدا لیست نرم افزارها را بر اساس Type مرتب کنید و به دنبال context menu بگردید از روی ستون Description می‌توانید اسم تولید کننده نرم افزار را ببینید. توجه داشته باشید که گزینه هایی که مربوط به خود مایکروسافت هستند نیازی به بررسی ندارند. نرم‌افزارها را یک به یک انتخاب و با کلیک بر روی دکمه قرمز رنگ غیر فعال کنید و ببینید آیا مشکل راست کلیک برطرف شده است یا خیر. البته توجه داشته باشید که از آنجایی که این تغییرات در رجیستری ویندوز ثبت می‌شود پس برای مشاهده نتیجه باید ویندوز را ری‌استارت نمایید.

 

۲) نرم افزار CCleaner

نحوه استفاده از این نرم افزار در این سایت توضیح داده شده است.

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

نظرات (۲۱)

  1. سلام خیلی ممنون برای من درایور کارت گرافیک مشکل ایجاد میکرد با نرم افزار shellexview حل شد.
  2. دمتون گرم
    وقتی تو اپرا کلیک راست میکردم چند ثانیه هنگ میکرد
    ولی با نرم افزار ShellExView درست شد
  3. عالی بود دمتون گرم واقعا چند وقت بود رفته بود رو اعصابم
  4. سلام من مشکلم حل شد ممنون.ایا این غیرفعال کردن ها تاثیری بر اون برنامه ها نمیزاره؟چون از من چندتاش مربوط به گرافیک بود.ممنون میشم پاسخ بدید
    • پاسخ:

      سلام
      تاثیری روی برنامه‌ها ندارد.
      موفق باشید.
  5. دمت گرم یه برنامه درست نصب نشده بود و برای همین مشکل راست کلیک داشتم بعد از لغو نصب برنامه درست شد عاللیییییییییییییی بود
  6. سلام دوستان ، چند روزی بود که منم مشکل کند شدن کلیک راست بر روی دسکتاب داشتم ، خیلی آزاردهنده بود . تمام سایت ها رو زیر و رو کردم و هر روشی که بگی امتحان کردم ولی نتیجه نگرفتم . تا اینکه دقت کردم از وقتی که با حساب کاربری مایکروسافت وارد میشم این مشکل رو پیدا کردم . وقتی که از حساب مایکروسافت دیس کانکت کردم و به رمز قبلی خودم تغییر دادم مشکل حل شد . بله به همین سادگی . اینو گفتم شاید مشکل برخی دوستان هم همین باشه .
    • پاسخ:

      سلام
      با تشکر
  7. با سلام خدمت شما ممنون از سایت خوبتون.
    من امروز ویندوز لپ تاپمو که 8.1 بود آپ کردم به ویندوز 10 همه چیش عالیه ولی یه مشکلی داره وقتی راست کلیک میکنم یکم پنجره راست کلیکو دیر باز میکنه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید منو.
    • پاسخ:

      سلام
      احتمالا تعداد آیتم‌های موجود در منوی راست کلیک زیاد است باید آن‌هایی که لازم ندارید را حذف کنید. مثلا در اینجا توضیح داده است که نرم افزار PicaView موجب کندی باز شدن راست کلیک شده است. برای اینکار به این مطلب مراجعه کنید.
      موفق باشید.
  8. سلام
    از دیروز بی دلیل راست کلید موس لپ تابم از کار افتاده و طبق آموزش شما برنامه shell را اجرا کردم همگی نرم افزارها روی no بودن واسه همین متوجه نشدم ایراد از کجاست میشه لطفآ راهنمایی کنید ممنون از شما
    • پاسخ:

      سلام
      مطمئن هستید مشکل سخت افزاری نیست؟ شاید مشکل از دکمه ماوش باشد. برای اطمینان ماوس دیگر را امتحان کنید. راست کلیک تاچ پد لپ تاپ چطور کار می‌کند؟
  9. ممنون ، موفق شدم.البته با توضیحات تکمیلی زیر بعد از باز کردن برنامه:
    3. On the list, you'll see some of the entries with pink background, those are installed by the third party software
    4. Hold down CTRL Key and select all of them then click on the red button on top left corner to disable.
    5. Click on the Options again and select Restart Explorer
    6. Now try to right click on desktop to see if it fix your problem. If it does then start to enable one by one and repeat step 5 until the problem occurs again, that's the offending extension.
    In addition, does this problem occurs after system startup? If so, I would like to suggest you to perform a Clean Boot to check whether this problem caused by 3rd program or service. Refer to the link below for more details.

    http://support.microsoft.com/kb/929135
  10. مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    آنلاکر کند کرده بود
  11. آقا من نوکرتم واقعا داشتم به این فکر میکردم که ویندوزم رو عوض کنم ولی با این راه حل مشکلم حل شد واقعا مرسی
  12. سلام مرسی از مطالب مفید مشکلم حل شد یکی از برنامه ها که تو راست کلیکم بود رو حذف کردم .
  13. سلام. خیلی از لطف شما سپاسگزارم مشکل دیر باز شدن منوی راست کلیک با حذف آنلاکر برطرف شد. باز هم به سایت شما خواهم اومد. بدرود

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی