جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۰

پیدا کردن مشخصات آهنگ‌ها

سایر موارد نرم افزار ویدئو اینترنت/سایر

۱- سایت Midomi 

این سایت جزء اولین و معروف‌ترین سایت‌های شناسایی موزیک می‌باشد. برای شناسائی یک آهنگ، وارد سایت شوید و موسیقی مورد نظرتان را پخش کنید، سپس در بالای صفحه‌ سایت روی گزینه "Click and Sing or Hum" کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، سایت شروع به ضبط کردن آهنگ در حال پخش می‌کند و بعد از ضبط کردن حدود ده تا پانزده ثانیه، اگر آهنگ در دیتابیس سایت پیدا شود بعد از چند ثانیه مشخصات کامل آهنگ را نشان می‌دهد.
 

۲- استفاده از برنامه‌ی Tunatic
Tunatic یک نرم افزار رایگان و کم حجم است که بعد از نصب و اجرا، یک پنجره‌ی بنفش کوچک در دسکتاپ کامپیوتر ظاهر می‌شود. داخل این پنجره یک گزینه‌ی جستجو وجود دارد که با کلیک روی آن، برنامه دنبال مشخصات آهنگ در حال پخش می‌گردد و وقتی پیدا کرد مشخصات کامل آهنگ داخل پنجره نشان داده می‌شود.

۳- استفاده از نرم‌افزار Winamp

برنامه‌ی Winamp یکی از پلیرهای قدیمی ویندوز می‌باشد که بعضی کاربرها از آن به جای "مدیا پلیر" ویندوز استفاده می‌کنند. در نسخه‌های جدیدتر این برنامه امکان شناسایی آهنگ وجود دارد.
روش شناسایی به این ترتیب می‌باشد که آهنگ مورد نظر رو با Winamp اجرا می‌کنید و بعد داخل "Play List" روی اسم آهنگ راست کلیک می‌کنید و یا از منوی file گزینه‌ی "View File Info" را می‌زنید. البته می‌توانید از شرتکات Alt + 3 نیز استفاده کنید.
 
بعد صفحه‌ی مشخصات (تگ) آهنگ ظاهر می‌شود، حالا اگه روی گزینه‌ی "Auto-Tag" کلیک کنید برنامه شروع به جستجو در دیتابیس می‌کند و در صورت پیدا شدن، همه‌ی گزینه‌های "tag" آهنگ را خودش پر می‌کند و از شما فقط می‌خواهد که OK را بزنید.
 


نکته ۱: حتما لازم نیست آهنگ رو اجرا کنید فقط باید آهنگ داخل Play List باشد تا شما روی آن راست کلیک کنید.

نکته ۲: چون Winamp از فاکتورهای خاصی مثل مدت زمان آهنگ، کیفیت "Bitrate" آهنگ و ... برای شناسایی آهنگ استفاده می‌کند بنابراین ممکن است بعضی آهنگ‌ها را که غیر ارجینال و برش خورده یا بدکیفیت هستند شناسایی نکند یا بصورت اشتباه شناسایی کند.

۴- سایت Name My Tune
طرز کار این سایت به این صورت است که شما باید آهنگ مورد نظرتان را در سایت آپلود کنید و منتظر بمانید تا اگر شخصی آهنگ شما رو گوش کرد و مشخصاتش رو شناسایی کرد برای شما ارسال کند.
وقتی وارد سایت می‌شوید با دو گزینه مواجه می‌شوید:

1- FIND THE NAME OF A SONG
2- LISTEN TO OTHER PEOPLE'S TUNES

۱- گزینه اول برای آپلود آهنگ مورد نظرتان می‌باشد و وقتی روی آن کلیک کنید یک گزینه برای ضبط دارد که چند ثانیه از آهنگ در حال پخش "آهنگ مورد نظر شما" را ضبط می‌کند و در قسمت پایین شما باید "ژانر" آهنگ و اینکه مربوط به چه دهه‌ای هست (فقط میلادی) را مشخص کنید و در پایان با دادن یک آدرس ایمیل، در صورت پیدا شدن مشخصات، برای شما ایمیل می‌شود.
۲- گزینه دوم هم برای گوش کردن به همه آهنگ‌های پست شده‌ی افراد هست که در صورت شناسایی، اطلاعات آهنگ را مشخص می‌کنید.


۵- برنامه Shazam (برای تلفن همراه)
نرم افزار Shazam به شما کمک خواهد کرد که با وصل شدن به اینترنت اسم آهنگ، نام خواننده، نام آلبوم و حتی عکس روی سی دی هر آهنگی را که خواستید به دست آورید.

بعد از نصب نرم‌افزار، آهنگ مورد نظر خود را اجرا کرده و تلفن را در نزدیکی آن قرار دهید و سپس گزینه Tag Now را در برنامه اجرا کنید. برنامه به طور اتوماتیک ۱۰ ثانیه از آهنگ را ضبط می‌کند و سپس به دنبال دسترسی اینترنت گوشی خواهد گشت که شما باید گزینه آن را هم انتخاب کنید تا به اینترنت متصل شوید. آن قطعه ضبط شده برای سرور قدرتمندی که برای این کار وجود دارد ارسال شده و در کمتر از چند ثانیه اگر کیفیت قطعه ضبط شده قابل قبول و شناسایی باشد اطلاعات مورد نیاز شما در مورد اون اهنگ برایتان ارسال می‌شود.

۶- برنامه SoundHound (برای تلفن همراه)

نرم افزار SoundHound، مشابه نرم افزار Shazam می‌باشد.


منبع با تغییر: soundsofmychildhood.com

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

برچسب ها آهنگ موزیک موسیقی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی