جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

ایجاد یک فهرست برای چند فایل ورد

ورد

ایجاد یک فهرست برای چند فایل ورد

گاهی از اوقات نیاز است تا یک فایل ورد به دلایلی نظیر تعداد صفحات زیاد آن به چند فایل تقسیم شود تا هر فصل آن در یک فایل ورد باشد. اگر می‌خواهید بجای ایجاد فهرست جداگانه برای هر یک از فایل‌ها، برای همه آن‌ها یک فهرست داشته باشید در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انجام اینکار آشنا شوید.

ابتدا توصیه می‌کنیم مشابه تصویر زیر همه فایل‌ها و فایلی که می‌خواهید در آن فهرست ایجاد کنید (مثلا فایل User Guide TOC) را در یک پوشه یکسان قرار دهید.

در مرحله اول باید شماره صفحات فایل‌ها را تنظیم کنید. مثلا هر یک از فصل‌های مورد نظر ما یک صفحه‌ای هستند. بنابراین شماره صفحه فصل 1 با شماره 1، فصل 2 با شماره 2 و فصل 3 با شماره 3 شروع می‌شود. با استفاده از ابزار فرمت شماره صفحه (Page Number Format) می‌توانید تنظیم کنید در هر یک از فایل‌ها هر فصل از چه شماره‌ای شروع شود.

پس از انجام تنظیمات فوق نوبت ساخت فهرست می‌شود. فایلی که می‌خواهید در آن فهرست بسازید را باز کنید. از تب Insert و در گروه Text روی دکمه Quick Parts و سپس گزینه Field انتخاب کنید.

کادر Field ظاهر می‌شود. در قسمت Field names گزینه RD را پیدا کنید. در قسمت Field properties نام اولین فایل ورد که باید در فهرست مطالب باشد را وارد کنید. اگر فایل‌ها در همان پوشه فایل فهرست مطالب نیستند باید نام فایل اول را با آدرس کامل بنویسید. اگر در پوشه یکسان قرار دارند گزینه Path is relative to current doc را تیک بزنید و در پایان روی دکمه OK کلیک کنید.

پس از انجام کارهای فوق کدی در فایل ظاهر می‌شود. اگر در فایل شما کدی وجود ندارد، از تب Home روی نشانه پاراگراف کلیک کنید تا کدهای مخفی ظاهر شود.

مراحل فوق را برای سایر فایل‌هایی که می‌خواهید در فهرست مطالب باشند نیز انجام دهید. بطور مثال ما سه فصل داریم بنابراین سه کد ایجاد شده است.

حال می‌خواهیم قبل از کدها فهرست درج شود. بنابراین فضایی خالی قبل از کدها ایجاد کنید. سپس از تب References و قسمت Table of Contents روی یک نمونه از فهرست‌ها کلیک کنید.

فهرست مطالب ایجاد می‌شود. اگر تنها کد را می‌بینید و فهرست ظاهر نشده است، روی کدها کلیک کنید و کلیدهای Alt + F9 را همزمان بفشارید تا فهرست ظاهر شود. در بالا اشاره شد که فصول ما یک صفحه‌ای هستند.

منبع: howtogeek.com

 

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

برچسب ها ترفند ورد فهرست

نظرات (۱۳)

  1. <a href=”http//omranmobin.com”>مهندسی عمران</a>

    خیلی ممنونم بابت این مطلب بسیار کاربردی و عالی
    تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      در این مطلب نجوه انجام اینکار توضیح داده شده است.
      موفق باشید.
  2. سلام ممنون از مطالب خوبتون
    ایجاد فهرست خصوصا در تهیه پروژه دانشجویان خیلی مهمه
  3. بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با وجود این که آدرس هر نه فایل را طبق آموزش ایجاد می کنم ، اما مطالب فایل اول که فهرست
    ****************** نیز در آن قرار دارد، در فهرست نمایش داده نمی شود. اما عناوین هشت فایل دیگر کامل است
    • پاسخ:

      سلام
      پیشنهاد من این است که فهرست را در یک فایل دیگر درست کنید و در آخرین مرحله فهرست را به یک متن خام تبدیل کنید (راهنما) و در ابتدای فایل اول کپی کنید.
      موفق باشید.
  4. با سلام
    من نه تا فایل دارم و میخواهم در همان اول فهرست را ایجاد کنم. با وجود این که آدرس هر نه فایل را طبق آموزش ایجاد می کنم ، اما مطالب فایل اول که فهرست نیز در آن قرار دارد، در فهرست نمایش داده نمی شود. اما عناوین هشت فایل دیگر کامل است. لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه امکان دارد فهرست در یکی از فایل ها ایجاد شود و شامل آن نیز باشد
    با سپاس فراوان از مطلب مفیدتان
    • پاسخ:

      سلام
      تخصص زیادی در زمینه فیلد ندارم.
      پیشنهاد من این است که فهرست را در یک فایل دیگر درست کنید و در آخرین مرحله فهرست را به یک متن خام تبدیل کنید (راهنما) و در ابتدای فایل اول کپی کنید.
      موفق باشید.
  5. چرا با درج رفرنس جدید و اضافه کردن به مطالب قبلی فایل رفرنس با شماره 1 درج می شود در حالیکه باید 94 باشد؟
    • پاسخ:

      سلام
      با چه نرم افزاری؟
  6. سلام. وقتتون بخیر. من یه سوال دارم که خیلی سعی کردم جوابشو از طریق اینترنت پیدا کنم موفق نشدم ولی واقعا ضروریه ممنون میشم در اولین فرصت جواب بدید...من شماره گذاری سطرها در ورد رو که میخوام انجام بدم شماره ها انگلیسی میشن ولی راست چین، چیکار کنم که در سمت چپ قرار بگیرن. با تشکر
    • پاسخ:

      سلام
      فقط در شمارگذاری خودکار این مشکل وجود دارد؟
      در متن اعداد را فارسی نمایش می‌دهد؟

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی