جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۱

نحوه استفاده از ابزار Problem step recorder در ویندوز 7

سایر موارد

هر کاربری ممکن است در هنگام کار با کامپیوتر با مشکلی مواجه شود که از پس رفع آن بر نیاید. در این صورت نیاز به راهنمایی از شخصی با مهارت پیدا می‌کند. در صورتی که این دو از هم دور باشند توضیح مشکل به وجود آمده سخت خواهد بود. در ادامه مطلب ابزاری به شما معرفی می‌شود که به وسیله‌ی آن می‌توانید به راحتی در چنین مواقعی، مسئولیت توضیح مشکل خود را به آن بسپارید. در این صورت دیگر نیازی به صحبت درباره‌ی مشکل نبوده و تفهیم مشکل به وجود آمده به شخص مقابل نیز بسیار آسان‌تر و در عین حال واضح‌تر خواهد بود. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

این ابزار نه چندان شناخته شده، ابزار Problem Steps Recorder در ویندوز ۷ می‌باشد که به اختصار به آن PSR یاد می‌گویند. این ابزار به شما اجازه می دهد در هنگام کار با سیستم، اسکرین شات یا عکس‌هایی در هر مرحله از اجرای یک نرم افزار یا طی مسیر برای رسیدن به مکانی از سیستم، گرفته شود تا شخص مقابل از جزئیات کامل مطلع گردد. شما می‌توانید به راحتی در حین کار با سیستم، برای هر یک از اسکرین شات‌های گرفته شده Comment یا توضیح مورد نیاز را اضافه کنید. زمانی که کار ضبط اسکرین شات‌های مورد نیاز از مراحل کار با سیستم پایان یافت، عکس ها و توضیحات همگی در یک فایل واحد ضبط می‌شوند که این فایل می‌تواند توسط مرورگر اینترنت باز گردد. این فایل حاوی عکس های گرفته شده و Comment ها و یک سری توضیحان اضافه خواهد بود که در پایان ضبط تصاویر، در آدرسی که شما تعیین می کنید به صورت فشرده و با فرمت ZIP ذخیره می گردد.

چگونه از PSR استفاده کنیم

  • منوی استارت را باز کرده و در قسمت جستجو PSR را تایپ کنید. در لیست جستجو شده بر روی psr.exe کلیک کنید تا این ابزار باز شود. شکل زیر تصویری از این ابزار را نمایش می‌دهد.

تصویری از ابزار PSR

  • بر روی Start Record کلیک کرده و سپس مراحل کار خود برای مسیر مورد نظر را طی کنید. می‌توانید در هر زمان که نیاز داشتید عملیات را Pause کرده و Resume کنید.
  • در هر زمان می‌توانید بخشی از صفحه را highlight کرده و توضیح به آن اضافه کنید.
  • زمانی که کارتان تمام شد بر روی Stop Record کلیک کنید. سپس با تعیین آدرس محلی برای ذخیره فایل MHTML فشرده شده، به کار خود پایان خواهید داد.
توجه داشته باشید که PSR از همه مراحل کار شما از جمله تایپ کردن، عکس نمی‌گیرد. بلکه به شکلی طراحی شده که به کلیک حساس است و هر وقت روی پنجره‌ای کلیک شود، یک عکس از کل صفحه می‌گیرد. شاید علت این شکل عملکرد به خاطر این باشد که فایل نهایی حجم کمی داشته باشد تا بتوانید آن را در صورت لزوم ایمیل کنید. پس هر وقت در مراحل انجام کار، تصویرِ روی صفحه برای شما مهم بود روی آن کلیک کنید تا برنامه از آن عکس بگیرد.
همچنین یکی از قابلیت های جالب این ابزار امکان افزودن توضیحات لازم و ضروری در هر مرحله از انجام عملیات است. برای این کار می‌توانید روی گزینه‌ی Add Comment موجود در رابط کاربری کلیک نموده و سپس در پنجره ای که در اختیارتان قرار داده می‌شود توضیحات لازم را تایپ کنید. خوشبختانه امکان تایپ فارسی نیز در این قسمت وجود دارد.
با استفاده از نماد پیکان قرار داده شده در کنار Help می‌توانید به تنظیمات برنامه دسترسی یابید و برای مثال مکان پیش فرض ذخیره فایل ها را تغییر دهید، یا امکان عکس گرفتن از پنجره ها را غیر فعال نمائید.
شرتکات: با استفاده از کلیدهای Alt+A برنامه شروع به ضبط می‌کند و با زدن کلیدهای Alt+O ضبط تصاویر متوقف می‌شود.

منبع:

comation.blogno.ir

persian-area.com
ch3.ir/brooz

برای مطلع شدن از جدیدترین مطالب سایت، کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام را با آی‌دی pctarfandir@ دنبال کنید:

          

سوالات خود در زمینه ورد و اکسل و ... را می‌توانید از طریق ایمیل و تلگرام با ما مطرح کنید.

آدرس ایمیل: tarfandha.blog@gmail.com

آی‌دی تلگرام: pctarfand_admin@

برچسب ها problem step recorder

نظرات (۱)

  1. مرسی از مطلب خوبتون.چندوقت بود دنبالش بودم اما جایی که توضیحشو داده باشن پیدا نکردم.ممنون از ایتکه این مطلب رو نوشته بودین .اگه اجازه بدین منم ازش استفاده کنم:)
    • پاسخ:

      ممنون از لطفتون. با ذکر نام وبلاگ از آن استفاده نمائید.

ارسال نظر

قبل از ارسال نظر به نکات زیر توجه کنید:

۱- با توجه با اینکه نظرات خصوصی شما امکان نمایش در سایت را ندارد، بنابراین هنگام ارسال نظر، گزینه "" را انتخاب نکنید. چون تنها راه پاسخگویی به آن از طریق ایمیل شما است که با توجه به مشغله کاری فرصت ارسال پاسخ از طریق ایمیل وجود ندارد.

۲- قبل از مطرح کردن سوالتان، مطلب فوق را با دقت مطالعه کنید. اگر پاسخ سوالتان را پیدا نکردید در سایت جستجو کنید، ممکن است در مطلب دیگر پاسخ سوالتان را پیدا کنید.

۳- تنها به سوالاتی پاسخ داده می‌شود که از نحوه حل آن‌ها اطلاع داشته باشم.

۴- نظراتی با مضمون زیر، صرفا تایید و نمایش داده می‌شود و به آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود.

الف) در مورد پاسخ سوال شما اطلاعی نداشته باشم،

ب) پاسخ سوال شما در مطلب فوق وجود داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی