جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۲۴ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

برگرداندن تنظیمات ورد به حالت پیش‌فرض (Default)

ورد

در طی کار کردن با نرم افزار ورد احتمالا برای شما پیش آمده است که تنظیمات ورد به هم بریزد و کلا مشکل پیدا کند. اگر نتوانسته‌اید تنظیمات را به حالت قبل بازگردانید شاید آسان‌ترین راه که به ذهنتان می‌رسد نصب دوباره ورد باشد اما راه‌های سریع‌تری برای برگرداندن تنظیمات به حالت پیش‌فرض وجود دارد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

۸

کنترل نرم افزار kmplayer با استفاده از کلیدهای مالتی مدیای صفحه کلید

نرم افزار ویدئو

یکی از بهترین نرم‌افزارهای پخش موسیقی و فیلم که طرفداران زیادی نیز دارد نرم‌افزار Kmplayer است. اگر از کاربران این نرم‌افزار هستید و از صفحه کلیدهای مالتی‌مدیا (مشابه تصویر روبرو) استفاده می‌کنید حتما با این مشکل مواجه شده‌اید که با استفاده از کلیدهای مالتی مدیا امکان کنترل نرم‌افزار Kmplayer وجود ندارد و این امکان تنها برای نرم‌افزار پیش فرض ویندوز یعنی Media Player وجود دارد. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

۰

پیدا کردن مشخصات آهنگ‌ها

سایر موارد نرم افزار ویدئو اینترنت/سایر

۱

آموزش بوت و نصب ویندوز با استفاده از فلش‌مموری

سایر موارد

کسانی که ویندوز ۷ یا ۸ را از روی اینترنت دانلود کرده‌اند یا فایل ایمیج آن را در اختیار دارند و می‌خواهند بدون نیاز به رایت این ویندوز روی دیسک‌های نوری نسبت به نصب آن اقدام کنند، می‌توانند با استفاده از ترفندی که در ادامه مطلب ارائه شده است، این عملیات را انجام دهند. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

آموزش ساخت فلش دیسک بوتیبل Acronis برای پارتیشن بندی هارد

سایر موارد

اگر می‌خواهید هنگام ایجاد، تغییر سایز، جا به جایی و یا ادغام پارتیشن ها نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید، Acronis Disk Director با دارا بودن ویژگی های قدرتمندی در مدیریت آسان پارتیشن های هارد دیسک به شما کمک خواهد نمود. یکی از قابلیت های کلیدی نرم افزار Acronis Disk Director Home امکان بوت از CD/DVD, USB stick یا USB drive می یاشد. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با نحوه انجام این کار آشنا شوید.
۵

غیرفعال کردن اتوران (Autorun) در ویندوز

سایر موارد

اکثر نرم افزارها و برنامه های مخرب، از قابلیت آوتوران (Autorun) ویندوز برای فعال شدن و اجرای خودکار روی سیستم استفاده می کنند. اگر دقت کرده باشید درون کول دیسک (CoolDisk) یا فلش مموری ها (Flash Memory) فایلی به نام autorun.inf وجود دارد. اگر قابلیت آوتوران ویندوز فعال باشد، هنگامی که وارد درایو می شوید، با استفاده از این فایل برنامه یا ویروس مخرب اجرا می شود و مشکلاتی رو مانند مخفی کردن فایل، ایجاد پوشه های مزاحم و … ایجاد می کند.

در ادامه روش غیر فعال کردن قابلیت Autorun در ویندوز 7 و XP آموزش داده شده است. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

۱

افزونه‌های تبدیل لینک‌ متنی به لینک قابل کلیک در فایرفاکس

فایرفاکس

برای همه پیش آمده است که در وبلاگ و یا سایتی به لینکی برخورد کرده‌اید و به آن نیاز دارید ولی نویسنده مطلب به خود زحمت نداده است و آن لینک را فقط تایپ کرده و آنرا هایپرلینک نکرده تا با کلیک بر روی آن به صفحه مورد نظر بروید. حال شما یا باید لینک مورد نظر را copy و در آدرس بار paste کنید و یا راه سخت‌تر را انتخاب کنید و آدرس را در نوار آدرس بنویسید!! اما راه ساده‌تر و سریع‌تر، استفاده از افزونه‌های تبدیل لینک‌ متنی به لینک قابل کلیک در فایرفاکس است. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

۲

نرم‌افزار ذخیره ویدئوهای آنلاین Portable + VideoCacheView

سایر موارد فایرفاکس اینترنت/سایر

دانلود و مشاهده ویدئوهای آنلاین یکی از بیشترین تفریحات کاربران می‌باشد. بعد از دیدن یک ویدئو در سایتی، ممکن است بخواهید ویدئو را در هاردتان ذخیره کنید تا بعدها و در حالت آفلاین آن‌ها را تماشا کنید. اگر ویدئو در کش مرورگرتان ذخیره شده باشد، نرم افزار ساده و مفید VideoCacheView به شما کمک می‌کند تا آن را از کش بیرون بکشید و در مکان مورد نظرتان، ذخیره کنید. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

۰

برطرف کردن سریع و آسان فایل‌های خراب ویندوز

سایر موارد دستورات داس

در بعضی اوقات فایل‌های سیستمی ویندوز به دلایلی (بدافزار، ویروس و ..) آسیب می‌بینند و باعث ناکارآمدی ویندوز و نمایش پیغام‌های آزار دهنده در ویندوز می‌شود، اما شما می‌توانید با یک دستور کوتاه، فایل‌های خراب سیستم را با فایل‌های سالم جایگزین نمایید. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

۳

استفاده از نوار آدرس فایرفاکس برای جستجو در گوگل

فایرفاکس

به صورت پیش فرض اگر در قسمت آدرس بار فایرفاکس کلمه‌ای را بنویسید فایرفاکس آن کلمه را در گوگل جستجو می‌کند و سپس نتایج گوگل را نمایش می‌دهد. اما وقتی شما بعضی از افزونه‌های فایرفاکس را نصب می‌کنید و یا ناخواسته آن‌ها با نصب نرم‌افزارهای دیگر نصب می‌شوند این رفتار تغییر می‌کند و به طور مثال اگر افزونه Ask را نصب کنید با تایپ کلمه‌ای در آدرس بار فایرفاکس نتایج موتور جستحوی Ask ظاهر می‌شود. برای حل این مشکل قسمت تنظیمات فایرفاکس کارساز نیست. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با روش حل این مشکل آشنا شوید.