جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

قالب (Template) آماده برای تهیه انواع گزارش و پایان‌نامه و ...

سایر موارد ورد

حتما برای شما هم پیش آمده که قصد تهیه یک گزارش و ... را داشته باشید. تهیه متن گزارش یک طرف، تنظیم و قالب‌بندی گزارش طرف دیگر. مشکل اصلی آماده سازی یک گزارش تنظیم قسمت‌های مختلف آن نظیر فهرست بندی مطالب، شکل‌ها و شماره گذاری شکل‌ها و جداول و چندین و چند مشکل دیگر می‌باشد. برای حل این مشکلات در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

چسباندن سطرها به هم در نرم‌افزار ورد

ورد

بطور قطع برای اکثر کاربران کامپیوتر که با نرم افزار ورد سروکار دارند پیش آمده است که متنی را از جایی مثلا صفحه وب و یا فایلی کپی بگیرند و با مشکل عدم چسبیدن سطرها به هم مواجه شوند. یعنی بجای اینکه متنی مشابه متن حاضر پیوسته باشد بصورت زیر در بیاید:


"بطور قطع برای اکثر کاربران کامپیوتر که با
نرم افزار Word سرو کار دارند پیش آمده است که
متنی را از جایی مثلا صفحه وب و یا فایلی
کپی بگیرند و با مشکل عدم چسبیدن سطرها به هم مواجه
شوند."


برای حل این مشکل راه ساده‌ای وجود دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره شده است. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

۸

صاف کردن Pdf ها و عکس‌های کج

پی‌دی‌اف نرم افزار عکس اینترنت/سایر

خیلی از اوقات پیش می‌آید که وقتی با دوربین دیجیتال عکسی می‌گیرید و یا عکسی را اسکن می‌کنید، عکس شما با زاویه و به صورت کج می‌شود، البته این مشکل برای فایل‌های pdf نیز پیش می‌آید. برای برداشتن لبه‌ها و صاف کردن عکس که اصلاحا به آن Straighten Crooked Photo یا Deskew photo گفته می‌شود روش‌های اتوماتیک و دستی وجود دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره شده است.

فارسی کردن اعداد در نمودارهای اکسل + ماکرو

اکسل ماکرونویسی

فارسی کردن اعداد در نمودارهای اکسل + ماکرو

بر خلاف نرم‌افزار ورد، اعداد موجود در نمودارهای اکسل را نمی‌توان با انتخاب فونت فارسی و یا با استفاده از گزینه Right-to-Left در زبانه Home و بلوک Alignment فارسی کرد. برای این کار دو روش وجود دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره شده است. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

۳

پاک کردن فایل‌هایی که هنگام حذف پیغام خطا می‌دهند

سایر موارد

احتمالا برایتان پیش آمده است که در هنگام پاک کردن، انتقال و تغییر نام دادن یک فایل یا پوشه با خطای زیر مواجه شوید. این مشکل دلایل متعدد و به تبع راه‌حل‌های مختلفی دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها پرداخته می‌شود. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

Cannot delete Folder/File: It is being used by another person or program.

۱

رسم نمودارهای سه بعدی با گوگل

سایر موارد اینترنت/سایر

اگر پیگیر اخبار آی‌تی و گوگل بوده باشید احتمالا متوجه شدید که گوگل قابلیتی در موتور جستجوی خود دارد که تنها با تایپ فرمول مورد نظر و کلیک بر روی دکمه search گوگل به شما نمودار آن را به صورت دو بعدی رسم می‌کند که در نوع خود جالب است، اما  گوگل با استفاده از تکنولوژی WebGL امکان ترسیم گراف‌های سه بعدی را نیز دارد.

در مثال‌هایی که در ادامه مطلب آورده شده با فرمول‌های ریاضی احجامی نظیر گل و قلب با استفاده از این قابلیت به زیبایی ترسیم شده است، پس در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

۰

مطلع شدن از ایمیل‌های جدید در نوار وظیفه ویندوز

سایر موارد اینترنت اینترنت/سایر

اگر شما جزو افرادی هستید که روزانه مجبورید به حساب‌های مختلف Gmail خود سر بزنید و پیام‌های جدید را چک کنید، پس در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با یک برنامه جالب و کاربردی برای این مشکل آشنا شوید.
 

 

۱

Lingoes، جایگزینی رایگان و عالی برای Babylon

سایر موارد

حتما تاکنون از نرم‌افزار Babylon استفاده کرده‌اید و مزایا و معایب آن را دیده‌اید. اولین مسئله‌ای که مطرح می‌شود رایگان نبودن این نرم افزار است. به همین دلیل اکثر کاربران برای استفاده از آن همیشه با مشکل مواجه هستند. از این پس می‌توانید بابیلون را فراموش کنید و از نرم‌افزار رایگان Lingoes استفاده کنید. برای آشنایی با این نرم‌افزار، در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

۰

نرم افزار رایگان و قدرتمند 7Zip ابزاری برای فشرده سازی فایل‌ها

سایر موارد

امروزه بسیاری از افراد برای اینکه فایل‌های آن‌ها فضای کمتری از هارد خود را اشغال نماید به فشرده سازی فایل‌ها روی آورده و سعی می‌کنند تا جاییکه امکان دارد فایل‌های خود را فشرده نمایند و برای اینکار نیز از امکانات ویندوز و یا نرم افزارهای معروفی همچون WinRAR، WinZIP و … استفاده می‌نمایند. 7Zip نرم افزار رایگان و قدرتمندی است که قادر به باز نمودن و فشرده سازی فایل‌ها در فرمت‌های مختلفی همچون ZIP ،RAR، 7z و … آن هم با قدرت و سرعت خارق العاده می‌باشد. علاوه بر این 7Zip با ایجاد امکان رمز گذاری فوق‌العاده قوی آن هم با استفاده از الگوهای خاص و جدید می‌تواند فایل‌های شما را از دسترسی دیگر افراد محفوظ نگه دارد. این نرم افزار فوق‌العاده قوی و کم حجم که دارای لایسنس‌های بین المللی GNU LGPL و UNRAR می‌باشد اکنون در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفته است. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.