جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

ارجاع مجدد به یک پاورقی در نرم‌افزار ورد

ورد

ارجاع مجدد به یک پاورقی در نرم‌افزار ورد

پاورقی در ورد علاوه بر درج توضیحات تکمیلی یا معادل یک کلمه، گاهی از اوقات برای ارجاع به منبع یک جمله یا پاراگراف استفاده می‌شود. یعنی بجای درج لیست منابع در صفحه آخر، در پایین هر صفحه منابع استفاده شده در همان صفحه ذکر می‌شود. هنگام استفاده از این کاربرد ممکن است نیاز باشد دو مرتبه در متن به یک منبع ارجاع داده شود. برای آشنایی با روش انجام اینکار در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

ساخت فهرست شکل‌ها و جداول به صورت خودکار در ورد

ورد

ساخت فهرست شکل‌ها و جداول به صورت خودکار در ورد

یکی دیگر از مشکلاتی که در هنگام نوشتن و یا نگارش پایان‌نامه، سمینار، گزارش و تحقیق به آن برمی­‌خورید، شماره‌گذاری شکل‌ها، جداول و فرمول­‌ها و ایجاد فهرست برای آن‌ها است. در حالت عادی شما شماره‌گذاری و ساخت فهرست را بصورت دستی انجام می‌دهید که با این کار، اگر شکل یا جدول یا فرمولی را از یک قسمت حذف کنید یا به یک قسمت اضافه کنید بایستی کل شماره‌­­های را تغییر دهید. اما اگر از امکانات ورد استفاده کنید دیگر مشکلات فوق وجود نخواهد داشت. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه ساخت فهرست خودکار در نرم‌افزار ورد آشنا شوید. 

۳

مطلع شدن از رویدادهای جدید در موبایل‌های فاقد چراغ LED

موبایل

مطلع شدن از رویدادهای جدید در موبایل‌های فاقد چراغ LED

سایت پی‌سی‌ترفند در ادامه فعالیت خود علاوه بر ترفندها و نرم‌افزارهای مورد استفاده در کامپیوتر، پس از این ترفندها و نرم‌افزارهای جالب در موبایل را نیز معرفی خواهد کرد.

به عنوان اولین مطلب در ادامه قصد داریم نرم‌افزاری معرفی کنیم که فقدان چراغ اعلان (LED) در برخی از موبایل‌های اندرویدی را جبران می‌کند.