جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

۰

جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی ناخواسته (پاپ‌آپ) در مرورگرهای مختلف

اینترنت

جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی ناخواسته (پاپ‌آپ) در مرورگرهای مختلف

تبلیغات پاپ‌آپ گونه‌ای از آگهی‌های اینترنتی هستند که هنگامی که مرورگر، صفحهٔ جدیدی را باز می‌کند به همراه آن صفحه پنجره‌ای را که تبلیغات در آن قرار دارد نشان می‌دهند. این نوع تبلیغات کمتر از سایر تبلیغات محبوب است و عموماً به عنوان هرزنامه در نظر گرفته می‌شوند، تا جائیکه مرورگرهای مختلف این امکان را فراهم کرد‌ه‌اند که کاربران بتوانند پاپ‌آپ‌ها را مسدود کنند. همچنین نرم‌افزارهای مختلفی برای جلوگیری از باز شدن پاپ‌آپ‌ها طراحی شده است. اگر از این گونه تبلیغات خسته شده‌اید در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه جلوگیری از نمایش آن‌ها آشنا شوید.

۰

متوقف کردن نمایش تصاویر متحرک جیف در مرورگرها

فایرفاکس اینترنت

امروزه یکی از ویژگی‌های اصلی در طراحی صفحات اینترنتی، بکارگیری تصاویر است که برای زیبایی و فرم دادن به صفحه استفاده می‌شود. تصاویر به دو دسته ساکن و متحرک تقسیم می‌شوند. تصاویر ساکن که بسیار زیاد مشاهده می‌کنید حجم کمتری را نسبتا به تصاویر متحرک یا همان انیمیشن‌ها دارا هستند. این تصاویر که بیشتر برای ساخت بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌شود در اکثر سایت‌های اینترنتی موجود هستند. اگر اینترنت شما سرعت پایینی دارد و می‌خواهید با نحوه غیرفعال نمودن نمایش تصاویر متحرک در ۴ مرورگر فایرفاکس، گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر و اپرا آشنا شوید، در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

درج جداکننده هزارگان در ورد + ماکرو

ورد ماکرونویسی

جداکننده هزارگان (,) یا جداکننده سه رقم سه رقم در واقع علامتی مشابه ویرگول برعکس می‌باشد که به منظور سهولت در خواندن اعداد بیشتر از سه رقم در قسمت صحیح بعد از هر سه رقم از سمت راست درج می‌شود. برای آشنایی با روش‌های درج این علامت در ورد در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

۵

جستجو و جایگزینی گروهی کلمات در اکسل + ماکرو

اکسل ماکرونویسی

یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار اکسل جستجو و جایگزینی کلمات و عبارت‌ها است. اما فرض کنید که فایل اکسلی با ۱۰۰۰ ردیف و ۲۰ ستون دارید که می‌خواهید بیش از ۲۰ کلمه یا عدد را به طور همزمان با ۲۰ کلمه یا عدد دیگر جایگزین کنید. شاید به ذهنتان برسد که عملیات جستجو و جایگزینی را برای تک تک این کلمات یا اعداد بصورت جداگانه انجام دهید. اما این کار بسیار زمان‌بر و همراه با خطا است. پس چاره کار چیست؟ در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه انجام اینکار آشنا شوید.

۶

جستجو در بانک‌های اطلاعاتی با استفاده از توابع اکسل

اکسل

فرض کنید اطلاعات کتابخانه محل زندگی خود را که برای هر کتاب شامل نام نویسنده، سال انتشار، تعداد صفحه، انتشارات و… می‌باشد را در یک فایل اکسل ذخیره کرده‌اید. برای اینکه وقتی کد یا نام کتاب را در یک سلول وارد می‌کنید سایر اطلاعات مربوط به آن کتاب نمایش داده شود چه کار می‌کنید؟ در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه جستجو در بانک‌های اطلاعاتی با استفاده از توابع موجود در اکسل آشنا شوید.

۰

معرفی تابع Match در نرم‌افزار اکسل

اکسل

تابع Match در اکسل یکی از توابع مهم این نرم افزار است. این تابع یک مقدار مشخص را در یک محدوده جستجو می‌کند و در صورت پیدا کردن، موقعیت آن را بر می‌گرداند. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه استفاده از این تابع آشنا شوید.