جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

۰

حل مشکل نمایش ناقص تصاویر در صفحه جستجوگر تصاویر گوگل

فایرفاکس اینترنت

یکی از قسمت‌های مهم موتور جستجوی گوگل، جستجوی تصاویر آن است که متاسفانه یکی از مشکلات مهم آن لود شدن ناقص تصاویر است که این مشکل ناشی از ف.ی.ل.ت.ر شدن اشتباه تصاویر است زیرا اکثر موضوعات جستجو شده و تصاویری که باید نمایش داده شوند از نظر مصادیق مجرمانه مشکلی ندارند. اگر شما هم با این مشکل رو‌به‌رو هستید در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

جدا کردن عدد از متن در اکسل + ماکرو

اکسل ماکرونویسی

در این مطلب نحوه تجزیه متن در اکسل بصورت عمومی اشاره شده است. برای یک حالت خاص، در یک سلول شامل ترکیبی از اعداد و حروف، چنانچه بخواهیم آن‌ها را از هم جدا کنیم همیشه نمی‌توان از روش‌های عمومی استفاده کرد. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید با نحوه این جداسازی آشنا شوید.

جلوگیری از تبدیل فرمت عدد همراه با اسلش (/) و خط تیره (-) به فرمت تاریخ در اکسل

اکسل

انواع داده‎ها از جمله کاراکترها، اعداد و فرمول‌ها را می‏‌توانید در سلول‌های اکسل وارد کنید. اعداد خود شامل اعداد صحیح، اعشاری، تاریخ، زمان، درصد و ارز و ... هستند. در حالت عمومی با وارد کردن هر عددی همراه با علامت خاص آن عدد، اکسل نوع عدد را تشخیص می‏‌دهد. دو مورد از این علامت‌ها، خط مورب یا اسلش (/) و خط تیره (-) است که اکسل بصورت خودکار اعدادی که با این دو علامت‌ تایپ شوند را به فرمت تاریخ تبدیل می‌کند. اگر چنانچه می‌خواهید از این تبدیل خودکار جلوگیری کنید در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

معرفی توابع جستجو و جایگزینی در اکسل

اکسل

در برخی از موارد نیاز است که کاربران کاراکتری خاص در یک رشته‌ی متنی را جستجو کنند، مثلاً برای جدا کردن نام و نام خانوادگی نوشته شده در یک سلول کاربر ابتدا باید بتواند محل قرار گرفتن فاصله (Space) در رشته‌ی متنی مورد نظر را پیدا کند یا مثلاً ممکن است شما بخواهید یک حرف یا کلمه‌ی بخصوص را در رشته‌های متنی خود پیدا کرده و با یک عبارت جدید جایگزین کنید، در این موارد شما لازم است از توابع جستجو و جایگزینی در اکسل استفاده کنید. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با توابع جستجو و جایگزینی آشنا شوید.