جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

۰

نصب Net Framework 3.5 در ویندوز ۸

سایر موارد

قبل از ورود ویندوز ۸، مایکروسافت و برخی کارشناسان این ویندوز را یک انقلاب در صنعت رایانه و نرم افزار می‌دانستند. اما متاسفانه با گذشت بیش از یک سال هنوز این انقلاب را تجربه نکرده‌ایم! در واقع کاربران ویندوز هنوز این نسخه را لایق جایگزینی ویندوز ۷ نمی‌دانند و برای این امر دلایلی زیادی وجود دارد. شاید یکی از این دلایل، غیر فعال بودن NetFramework 3.5 باشد که برای اجرای بسیاری از نرم افزار ها لازم است. با اینکه در ویندوز ۸ به طور پیش‌فرض نسخه چهارم NetFramework نصب شده ولی نسخه ۳.۵ فعال نیست. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با روشی بسیار ساده برای فعال سازی NetFramework 3.5 آشنا شوید.

۰

آشنایی با سایت Wolfram Alpha

سایر موارد اینترنت/سایر

برای کسانی که در دنیای آنلاین زندگی می کنند آنچه که بسیار مهم بوده پیدا کردن اطلاعات است. شاید بتوان به جرات گفت امروز گوگل قوی‌ترین موتور جستجوی موجود است که دسترسی به اطلاعات روی اینترنت را امکان پذیر می‌کند. اما هنوز مشکلات فراوانی در این راه وجود دارد و همین باعث شده بزرگان دنیای اینترنت به فکر راه اندازی سرویس‌های هوشمند بیافتند. هدف از راه اندازی سرویسهای هوشمند این است که تعامل دوطرفه ای میان انسان و اطلاعات برقرار شود بدین صورت که با پرسیدن یک سوال جواب آن‌را بیابید نه اینکه یک لیست به شما ارائه شود و از میان آن‌ها خودتان یکی را انتخاب کنید. چیزی شبیه ماشین حساب که همیشه ۲x۲ برابر ۴ است نه یک لیست طولانی.
به همین منظور از ماه می سال ۲۰۰۹ یعنی تقریبا ۴ سال و ۹ ماه پیش سایتی به نام «ولفرام آلفا» متولد شد که هدفش رسیدن به مفهوم بالا است. «ولفرام آلفا» یک موتور جستجوی اینترنتی نیست. بلکه یک «موتور محاسباتی داده» است. شاید بتوان گفت ترکیبی از پایگاه داده و موتور جستجو به علاوه بانکی از الگوریتم ها و مدل‌های ریاضی. این موتور به جای جستجو در وب و ارایۀ یافته­‌هایش در اینترنت در شکل فهرست پیوندها، در پایگاه داده‌های خودش بررسی و محاسبه می‌کند و به ما پاسخ می‌دهد. طبیعتاً این موتورِ اینترنتی، کاربردی کاملاً متفاوت از موتورهای جستجو دارد. ولفرام آلفا یا برای پرسش ما پاسخی ندارد یا یک صفحه پاسخ دقیق دارد. برای همین لازم است پرسش‌هایی دقیق از آن پرسید. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با قابلیت‌های این سایت آشنا شوید. 
۰

نمایش حجم پوشه‌ها در ویندوز

سایر موارد

مدیریت فایل‌ها و پوشه‌ها همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران بوده و است. حتی اگر هارد رایانه شما حجم بالایی هم داشته باشد باید فضا را به نحو احسن مدیریت کنید. فایل‌ها و پوشه‌های تکراری را حذف کنید و برای دسترسی سریع‌تر به آنچه دنبال آن هستید، همه چیز را مرتب نگه دارید. اما یکی از اشکالات همیشگی ویندوز این بوده که حجم پوشه‌ها را نشان نمی‌دهد و به این منظور باید سراغ نرم‌افزارهای جانبی رفت. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا نرم‌افزار کوچکی آشنا شوید که نمایش حجم پوشه‌ها را در اکسپلورر اصلی ویندوز امکان‌پذیر می‌کند.

پخش فایل‌های ضبط شده‌ توسط گیرنده دیجیتال (فرمت ts) با KMplayer

نرم افزار ویدئو

پخش فایل‌های ضبط شده‌ توسط گیرنده دیجیتال (فرمت ts) با KMplayer

حتماً برای شما پیش آمده است که یک برنامه تلویزیونی را با استفاده از گیرنده دیجیتال یا کارت TV ضبط کردید و برای پخش آن در کامپیوتر با مشکل بدون صدا بودن و یا صدای غیرواضح روبرو شده‌اید. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا بتوانید این مشکل را حل کنید.

۳

پایان دردسرهای تایپ اشتباهی فارسی در نوار آدرس مرورگر فایرفاکس

فایرفاکس اینترنت/سایر

در صورتی که با مرورگر فایرفاکس زیاد سروکار دارید،‌ حتماً‌ به این مشکل برخورده‌اید که هنگامی که قصد دارید تا آدرس سایتی را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید به این دلیل که از قبل زبان صفحه کلید ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته است،‌ آدرس سایت اشتباهاً به زبان فارسی تایپ می‌شود و ناچارید عبارت اشتباه را پاک نموده، زبان صفحه کلید را به انگلیسی تغیر دهید و مجدد آدرس صحیح را وارد کنید.

این مشکل چه برای کاربران حرفه ای که تند تایپ می‌کنند و چه برای کاربران مبتدی که به هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه می‌کنند پیش می‌آید. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با نحوه حل این مشکل آشنا شوید.