جستجو

ترفندهای کامپیوتری

حضرت علی (ع): «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ؛ زکات علم نشر آن است».
وبلاگ "ترفندها" (سایت پی‌سی‌ترفند) برای عمل به این حدیث شریف و با هدف ارتقاء دانش و مهارت‌های مرتبط با رایانه در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ ایجاد شده است. به امید آنکه مفید واقع شود.
🔵 کانال‌ پی‌سی‌ترفند در تلگرام:
telegram.me/pctarfandir
🔵 ارتباط با ادمین:
telegram.me/pctarfand_admin

خلاصه آمار

تبليغات

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

جهت قرار گرفتن تبلیغات شما در این مکان روی بنر زیر کلیک کنید.

نمایش ممیز (/) به جای نقطه در اعداد اعشاری در اکسل

اکسل

در ادامه‌ی مطلبِ "فارسی کردن اعداد در نمودارهای اکسل"، مشکلی که بعضی از کاربران به آن اشاره داشتند نحوه نمایش ممیز (/) بجای نقطه (.) در اعداد اعشاری بود که در ادامه مطلب آموزش انجام این کار بیان شده است. با پی‌سی‌ترفند همراه باشید.

۱

جلوگیری از باطل شدن سریال نرم افزارهای نصب شده در ویندوز

بسیاری از نرم افزارهای کامپیوتری برای تست سریال و کدهای اکتیوسازی به سرور سایت مربوطه وصل می شوند تا اصل بودن سریال آن را چک کنند. به علت این که اکثر کاربران ایرانی از سریال های تقلبی یا کرک نرم افزار استفاده می کنند احتمال این که نرم افزار به اینترنت وصل شده و پس از مدتی پیغام اکتیو نبودن آن ظاهر می شود هست. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با نحوه قرار دادن نام نرم افزار در فایروال ویندوز، ممانعت از بروزرسانی و چک لایسنس آن آشنا شوید.

۰

اضافه کردن دکمه‌های اضافی به پنجره‌های ویندوز با نرم افزار eXtraButtons

سایر موارد

بسیاری از مواقع نیاز داریم تا یک پنجره همیشه بالاتر از بقیه و جلوی چشممان باشد. یا وقتی نوار وظیفه پر است بتوانیم در جای دیگری پنجره‌ها را کمینه کنیم، یا مثلا وقتی تایپ می‌کنیم صفحه ویرایشگرمان شفاف باشد تا پشت آن را نیز ببینیم همه این امکانات بعلاوه قابلیت کم نظیر دیگر را می‌توانید با نرم‌افزار Extra Buttons به پنجره های ویندوز خود اضافه کنید. در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید تا با توضیحات بیشتر و نحوه نصب و استفاده از این نرم‌افزار جذاب آشنا شوید.

دانلود کتاب از گوگل بوک Google Books

فایرفاکس اینترنت/سایر

سرویس کتاب‌های گوگل کتابخانه‌ای پر از کتاب‌ها و مجلات است. برخی از این کتاب‌ها و مجلات را می‌توان به صورت کامل مطالعه نمود و برخی هم تعدادی از صفحات خود را برای مطالعه گذاشته‌اند ولی در هر حال، امکان دانلود بخشی از کتاب یا کل آن از طریق خود گوگل در اختیار کاربران قرار داده نمی‌شود.

کسانی که نیاز شدید به دانلود این کتاب‌ها داشته‌اند، می‌دانند که با حقه‌هایی مثل عکس گرفتن از صفحه نمایش می‌توانیم همان صفحاتی که مشاهده می‌کنیم را یکی یکی ذخیره کنیم که البته کاری بسیار پرزحمت و زمان‌بری است.

در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با روش‌هایی که دانلود کتاب‌های گوگل را برای شما راحت‌تر می‌کند آشنا شوید.